• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
دو شنبه 22 مهر 1398
کد مطلب : 84880
+
-

نشست استانداران خوزستان و بصره

نشست استانداران به منظور هماهنگی برای تسهیل تردد زائران اربعین در پایانه مرزی شلمچه برگزار شد

نشست استانداران خوزستان و بصره

نشست مشترک مرزی استانداران خوزستان و بصره به منظور هماهنگی برای تردد زائران اربعین در پایانه مرزی شلمچه برگزار شد. به گزارش ایرنا، استاندار بصره در این نشست گفت: از استاندار خوزستان و نیروهای مرزبانی و نظامی ایران که در حال خدمات‌رسانی به زائران اربعین هستند، تشکر می‌کنیم.

«اسعد العیدانی» با بیان این‌که ما نیز سعی داریم بهترین امکانات را برای زائران فراهم کنیم، اظهار کرد: در حال انجام تدارکاتی برای خودروهای ایرانی هستیم که وارد خاک عراق می‌شوند تا با سهولت به کار انتقال زائران بپردازند. وی افزود: خط ریلی بصره به کربلا در طول روز با 5 سرویس زائران را به عتبات عالیات منتقل می‌کند، ولی قصد افزایش سرویس‌دهی بیشتر را داریم که زائران با سهولت بیشتری به زیارت عتبات بروند.

استاندار بصره با اشاره به ورود بیش از ۵۰۰ هزار زائر از مرز شلمچه به کشور عراق گفت: پیش‌بینی می‌شود این تعداد تا روز اربعین به بیش از یک میلیون نفر برسد. العیدانی بیان کرد: اغلب خدماتی که در کشور عراق به زائران ارائه می‌شود، مردمی است و هر جا نیاز باشد، دولت هم با تمام امکانات ورود خواهد کرد.

وی ادامه داد: حوادث اخیر عراق در استقبال از اربعین تردید ایجاد کرده بود، اما استقبال چندبرابری و پرشور مردم پاسخ دندان‌شکنی به پیش‌بینی‌های دشمنان داد. العیدانی افزود: همه امکانات دولتی و خودروهای استان بصره در حال انتقال زائران به عتبات عالیات هستند. همه تلاش خود را به کار خواهیم گرفت که زائران در سلامت کامل به زیارت بپردازند و به کشور خود برگردند.


لزوم آمادگی برای موج دوم تردد زائران

استاندار خوزستان نیز در این نشست گفت: استاندار بصره در چند روز اخیر با تمام توان خدمات‌رسانی به زائران ایرانی را به خوبی انجام داد و این امر تسهیل تردد آنها را رقم زد. «غلامرضا شریعتی» اظهار کرد: در 3 روز اخیر با افزایش حجم تردد زائران اربعین مواجه بودیم ولی دستگاه‌های دولتی عراق با تلاش خود تردد زائران را بدون مشکل انجام دادند.

وی افزود: تمام امکانات بصره برای انتقال زائران به عتبات عالیات به کار گرفته شد و باید خود را برای موج دوم تردد زائران اربعین آماده کنیم. استاندار خوزستان گفت: تمام تلاش خود را برای بازگشت بدون دغدغه زائران به کار خواهیم گرفت ضمن این‌که در خاک عراق نیز خدمات‌رسانی به زائران تا بازگشت آخرین زائر ادامه خواهد داشت. شریعتی تصریح کرد: همچنین خدمات‌رسانی ما در مرز میسان و عماره عراق در حال انجام است و این ۲ استان نیز همکاری مناسبی با ایران در تردد زائران دارند.


مشکل کمبود خودرو و آب برطرف شد

سرکنسول ایران در بصره نیز در حاشیه این نشست در جمع خبرنگاران از رفع مشکل کمبود خودرو و آب آشامیدنی در عراق خبر داد و گفت: تا روز گذشته قدری سختی وجود داشت، اما با توجه به بسیج تمامی نیروهای دست اندرکاران اربعین، موسسات دولتی استان بصره و استان‌های معین مشکل حل شد.

«احمد سیاهپوش» با بیان این‌که پیش‌بینی می‌کنیم موج دوم افزایش زائران از 2، 3 روز آینده آغاز شود، اظهار کرد: مسیر همکاری‌های مشترک میان 2 کشور همواره بوده و در این چند روز نیز هماهنگی‌های خوبی از سوی طرف عراقی صورت گرفته است. وی افزود: سعی می‌کنیم در چند روز آینده زائران مشکلی نداشته باشند و راحت بروند زیارت کنند و برگردند.

این خبر را به اشتراک بگذارید