• شنبه 22 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 3 ذی القعده 1445
  • 2024 May 11
یکشنبه 21 مهر 1398
کد مطلب : 84846
+
-

تشکیل ۵ هزار پرونده تخلف در تعزیرات حکومتی کردستان

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کردستان گفت: در 6 ماه گذشته 5۴۳۱ پرونده برای متخلفان بازار در تعزیرات حکومتی استان تشکیل شده است. 

به گزارش ایسنا، «نجیم حسینی» ۱۸ مهرماه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان با اشاره به عملکرد 6 ماه تعزیرات حکومتی اظهار کرد: در عرصه تخلفات کالا و خدمات 3۳۳۸ پرونده برای متخلفان تشکیل شده که برای 3۳۱۰ پرونده حکم صادر شده است.  وی افزود: در زمینه قاچاق کالا 1۹۴۰ پرونده برای متخلفان تشکیل شده که از این تعداد برای 1۱۳۹ فقره پرونده حکم صادر شده است و در بخش بهداشت و درمان نیز ۱۴۸ فقره پرونده تشکیل شده که تاکنون برای ۱۰۷ پرونده آن از سوی قضات تعزیرات حکومتی استان حکم صادر شده است. 

حسینی اعلام کرد: در مجموع طی 6 ماه گذشته 5۴۳۱ پرونده تشکیل شده که 5۳۹۶ پرونده آن رسیدگی شده است.  وی ادامه داد: برای متخلفان این تعداد پرونده ۴۳۷ میلیارد و ۵۳۸ میلیون و ۳۸۴ هزار ریال جریمه در تعزیرات حکومتی استان کردستان صادر شده است.  مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کردستان با اشاره به این‌که ۱۶۰ پرونده از این تعداد مربوط به قاچاق محصولات آرایشی و بهداشتی، سیگار و... بوده است، اعلام کرد: تمام رای‌های تعزیرات حکومتی قابل تجدید نظر است. وی با اعلام این‌که شعبات تعزیرات حکومتی شامل دادگاه تجدیدنظر و رای بدوی می‌شود، بیان کرد: شعب تعزیرات حکومتی در همه شهرستان‌های استان به استثنای دیواندره، سروآباد و دهگلان فعال است و در مرکز استان 5 شعبه رای بدوی و 2 دادگاه تجدید نظر فعال است.

حسینی با اشاره به نظارت بهتر تعزیرات حکومتی با کمک مردم، تاکید کرد: سامانه‌های ۱۳۵ تعزیرات و ۱۲۴ صنعت، معدن و تجارت آماده دریافت گزارش‌های مردمی است.  وی یادآور شد:‌ تعزیرات حکومتی کردستان ۴۹۷ گشت و ۵۹۹ بازرسی به همراه دیگر دستگاه‌ها در این ۶ ماهه در سطح بازار استان انجام داده‌ است.  حسینی با اشاره به این‌که جرایم عرضه کالای قاچاق در بازار بیشتر از مبادی ورودی بوده و ۲ برابر ارزش کالاست، یادآور شد: تمام اقدامات تعزیرات حکومتی به منظور حمایت از حقوق مصرف‌کننده، حمایت از تولیدات داخلی و فعالان اقتصادی صورت می‌گیرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید