• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
یکشنبه 21 مهر 1398
کد مطلب : 84839
+
-

4هزار خودرو نو به جای 59 خودرو فرسوده

خبرخوان
4هزار خودرو نو به جای 59 خودرو فرسوده

رئیس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور استان کرمانشاه از ورود ۳۹۲۰ دستگاه خودرو نوشماره به استان در نیمه اول امسال خبر داد. به گزارش ایسنا، سرهنگ «کیومرث غلامی» با اشاره به روند نامطلوب اسقاط خودرو گفت: نیمه ابتدای امسال تنها ۵۹ خودرو اسقاط شده که از این تعداد ۵۶ خودرو شخصی و 3 خودرو تاکسی بوده است. 

وی افزود: این تعداد اسقاط خودرو در حالی است که سال گذشته ۱۲۴۲ دستگاه خودرو اسقاط شدند و این امر نشان‌دهنده کاهش بیش از ده‌ها برابری اسقاط خودرو در استان است.این مقام انتظامی اظهار کرد: در حال حاضر مراکز اسقاط خودرو با رکود مواجهند و بخشی از این معضل به گرانی خودرو و بخش دیگر آن به قیمت پایین تسهیلات خرید خودرو مربوط است. وی افزود: قیمت پایین خرید خودرو برای اسقاط هم مزید بر علت شده و افراد اندکی در این شرایط تمایل به اسقاط خودروی خود دارند. 


خیابان‌های کرمانشاه جوابگو نیست 

رئیس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور استان کرمانشاه به آمار خودروهای نوشماره استان در نیمه اول امسال هم اشاره کرد و افزود: میزان اندک اسقاط خودرو در نیمه اول امسال در حالی است که طی این مدت ۳۹۲۰ دستگاه خودرو جدید شماره‌گذاری شده و وارد استان شده‌ و این تعداد به‌جز خودروهایی است که نقل و انتقال شده‌اند. آمار این خودروها و بحث تعویض پلاک آنها نیز در نیمه اول امسال ۴۶ هزار و ۶۴۰ دستگاه بوده است.غلامی این آمار را نگران‌کننده دانست و گفت: زیرساخت‌های لازم برای ورود این تعداد خودرو وجود ندارد و معابر جوابگوی این حجم ورود خودرو نیست. 

وی افزود: معابر و خیابان‌های شهر کرمانشاه به‌ویژه در بافت مرکزی شهر مربوط به عهد دُرشکه است و به هیچ عنوان گنجایش این حجم خودرو را ندارد و در صورت ادامه این روند در آینده قطعا دچار معضلات ترافیکی خواهیم شد و از اکنون باید در این زمینه کار شود. این مقام انتظامی بیان کرد: یکی از راهکارهای موثر در این زمینه در کنار ارتقای زیرساخت‌ها، بحث فرهنگ‌سازی در زمینه استفاده از وسایل نقلیه عمومی است. البته در این زمینه مسئولان باید علاوه بر فرهنگ‌سازی در زمینه ارتقای ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی هم تلاش کنند. غلامی در ادامه گفت: اقدام مهم دیگر ارائه تسهیلات مناسب برای اسقاط خودروهای فرسوده و از رده خارج کردن آنها از ناوگان حمل‌و‌نقل شهری است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید