• چهار شنبه 28 شهریور 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 18
یکشنبه 21 مهر 1398
کد مطلب : 84787
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/0vQv
+
-

مخاطب عام برای نمایش خاص

آغاز پیش‌فروش «مری پاپینز»؛ آیا مردم از نمایش‌های موزیکال استقبال می‌کنند؟

گزارش
مخاطب عام برای نمایش خاص


فهیمه پناه‌آذر ـ روزنامه‌نگار

 سازندگان 2نمایش موزیکال که تجربه اجرای «بینوایان» و «اولیور توئیست» را در تالار وحدت و هتل اسپیناس داشتند، حالا در پلاتوی تمرین تالار وحدت روزها و شب‌های شلوغی را می‌گذرانند. این گروه با کمی تغییر در کارگردانی و... در تدارک اجرای نمایش موزیکال «مری پاپینز» هستند. نمایشی که احمد سلیمانی کارگردانی آن را برعهده دارد، کارگردانی که نامش برای عموم مردم آشنا نیست اما کسی است که پیش از این در کنار حسین پارسایی به‌عنوان دستیار کارگردان در ۲ اجرای قبلی حضور داشت. این نمایش قرار است اجرای خود را از آبان‌ماه در تالار وحدت آغاز کند و این روزها انتخاب بازیگران تمام‌شده است.

آغاز تمرینات فردی و گروهی
برخلاف سالیان گذشته که خبرگزاری‌ها و سایت‌ها اخبار مربوط به حضور و تمرین چهره‌ها را به مردم اطلاع می‌دادند، صفحات مجازی بازیگران بهترین منبع اخبار تئاتر و سینما شده، بهنوش طباطبایی که ظاهرا قرار است نقش مری پاپینز را در این نمایش بازی کند، در صفحه شخصی‌اش از تمرینات بدنی فیلم گذاشته و نوشته تمرین برای اجرای نمایش «مری پاپینز»؛ علاوه بر تمرین بازیگران اصلی نمایش، این رویه در صفحات دیگر بازیگران نیز دیده می‌شود. صفحاتی که می‌تواند تبلیغی برای جذب مخاطب باشد.
مخاطبی که این روزها شاید پول بدهد تا بازیگر مورده علاقه‌اش را از نزدیک ببیند.

مری پاپینز و یک تجربه جدید
در نمایش «مری پاپینز» علاوه بر بهنوش طباطبایی، آرمین رحیمیان، مهراوه شریفی‌نیا و احسان کرمی بازیگران اصلی را تشکیل می‌دهند و در کنار این بازیگران گروه حرکت، آنها را همراهی می‌کند. در مقایسه با 2 نمایش موزیکال قبلی این گروه، این بار تعداد بازیگران اصلی با توجه به قصه مری پاپینز کمتر است و در میان بازیگران دیگر مانند ۲ نمایش قبل بازیگران کودک نیز دیده می‌شوند؛ بازیگرانی که حالا جزو اعضای اصلی گروه هستند. علاوه بر بازیگران تعداد گروه حرکت و فرم نزدیک به ۱۰۰ نفر هستند که علی براتی سرپرستی این تیم را عهده‌دار است.

پیش‌فروش زودهنگام بلیت نمایش
اجرای نمایش از اوایل هفته دوم آبان‌ماه آغاز می‌شود و ۲۰ روز به آغاز اجرا باقی مانده و پیش‌فروش بلیت نمایش در سایت‌های فروش بلیت شروع شده؛ بلیتی که از ۶۰ هزار تومان در بالکن‌ها و تا سقف ۱۶۰ هزار تومان بوده و با توجه به روز اجرا (هشتم آبان ماه) بخشی از صندلی‌ها فروخته شده است. باید دید تا چند روز باقی مانده به شروع اجرا نمایش آیا استقبال بیشتر می‌شود؟

تمام شدن پروژه پهنه رودکی تا آغاز اجرا
این روزها کارگران در خیابان شهریار سخت مشغول کار هستند؛ آغاز طرح پهنه رودکی و ایجاد پیاده‌روی فرهنگی از تئاترشهر تا تالار وحدت باعث شده که خیابان شهریار روزهای شلوغی را سپری کند تا این طرح به‌زودی به مرحله اجرا برسد. با توجه به آغاز اجرای نمایش به‌طور حتم خیابان‌های منتهی به تالار وحدت باید کارشان به پایان برسد تا در روزهای اجرا مشکلی برای پارک ماشین‌ها و حضور تماشاگران در تالار وحدت پیش نیاید.

استقبال مردم از نمایش موزیکال
تب تماشای نمایش‌های موزیکال به واسطه متن‌های کلاسیک، بازیگران چهره و موسیقی و حرکت در سال‌های اخیر بالا گرفته، اما این استقبال منوط به داشتن جیب پرپول هم هست. اگر خانواده‌ای بخواهد به تماشای یک نمایش موزیکال بنشیند حداقل باید ۲۵۰ هزار تومان هزینه کند. شاید این هزینه برای خرید یک کالای فرهنگی و سرگرمی برای برخی ناچیز باشد اما نمی‌توان این موضوع را نادیده گرفت که شرایط اقتصادی باعث شده که به‌طور ناخودآگاه این روزها تماشای این نوع نمایش‌ها برای مخاطب خاص باشد و خیلی‌ها تئاتر و تماشای تئاتر را در سبد فرهنگی خانواده نداشته باشند. با این حال باز هم این نوع نمایش‌ها اگر به لحاظ کیفی قابل تحمل و تامل باشند تماشاگر خود را دارند؛ چه در هتل اسپیناس و چه در تالار وحدت... .

نمایش‌های موزیکال موفق و ناموفق
البته همیشه این نوع نمایش‌ها موفق نیستند علاوه بر نمایش‌های موزیکال «اولیور توئیست» و «بینوایان» که به گفته سازندگانش در گیشه موفق بودند. نمایش‌هایی نیز روی صحنه رفته‌اند که سرانجام خوشی نداشته‌ا‌ند. یا عدم‌استقبال آنها را به تعطیلی کشانده و یا کیفیت پایین و عدم‌فروش، این نوع نمایش‌ها را با شکست مواجه کرده است.


 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید