• پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 1 ذی القعده 1445
  • 2024 May 09
یکشنبه 21 مهر 1398
کد مطلب : 84719
+
-

سنوات خدمت ایثارگران


برابر بند الف ماده103 قانون مدیریت خدمات کشوری، دارندگان تحصیلات دانشگاهی کارشناسی‌ارشد و بالاتر در مشاغل تخصصی می‌توانند با سنوات بالاتر از 30سال بازنشسته شوند. براین اساس، ایثارگرانی که دارای مقطع تحصیلی کارشناسی‌ارشد و بالاتر باشند می‌توانند تا 35سال خدمت کنند و سپس بازنشسته شوند.
در بند ر ماده87 قانون برنامه ششم توسعه آمده است: ایثارگرانی که به موجب قوانین و مقررات مربوط از امتیاز یک مقطع تحصیلی بالاتر بهره‌مند می‌باشند با داشتن مدرک کارشناسی، مشمول بند الف ماده103 قانون مدیریت خدمات کشوری بوده و می‌توانند تا 35سال خدمت کنند. با عنایت به اینکه در این بند از ایثارگران نام‌ برده شده است، لذا براساس بند الف ماده یک قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران که در تعریف ایثارگر آمده است، شهید، مفقودالاثر، جانباز، اسیر، آزاده و رزمنده به عنوان ایثارگر می‌توانند مشمول برخورداری از این امتیاز قانونی شوند.
فرزندان شهدا برابر بند ز ماده88 قانون برنامه ششم توسعه که بیان می‌دارد: فرزندان شهدا از کلیه امتیازات و مزایای مقرر در قوانین و مقررات مختلف برای شخص جانباز 50درصد و بالاتر به استثنای تسهیلات خودرو، حق پرستاری، کاهش ساعت کاری و حالت اشتغال برخوردارند، می‌توانند از مزایای خدمت تا 35سال در دستگاه متبوع خود با دارابودن شرایط بند ر ماده87 برخوردار شوند. ایثارگران نامبرده با دارابودن مدرک تحصیلی کارشناسی در صورت داشتن شرایط بهره‌مندی از یک مقطع تحصیلی بالاتر به کارشناسی‌ارشد ارتقا یافته و از این مزایا بهره‌مند می‌شوند.
شهید، مفقودالاثر، جانباز، آزاده، اسیر، فرزند شهید و رزمنده‌ای که حداقل 6ماه سابقه حضور داوطلبانه در جبهه داشته باشد، می‌تواند از یک مقطع تحصیلی بالاتر برخوردار شود. امتیازات درنظر گرفته‌شده برای ایثارگرانی است که تمایل داشته باشند بیش از سنوات عادی بازنشستگی در دستگاه‌های اجرایی خدمت کنند. در برابر این امتیاز کاهش سنوات خدمتی برای ایثارگرانی که مایلند با سنوات خدمت کمتر از سنوات عادی بازنشسته شوند نیز پیش‌بینی شده است.
برابر قانون نحوه بازنشستگی جانبازان انقلاب اسلامی مصوب سال1367 و اصلاحیه‌های بعدی آن، جانبازان 20درصد و بالاتر و آزادگان می‌توانند از 3 تا 10سال سنوات ارفاقی استفاده کنند و بازنشسته شوند.

این خبر را به اشتراک بگذارید