• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 21 مهر 1398
کد مطلب : 84708
+
-

9سال زندگی اشراف‌زاده قاتل با هویت و چهره جعلی

9سال زندگی اشراف‌زاده قاتل با هویت و چهره جعلی


دستگیری اشراف‌زاده فرانسوی که 9سال پیش و پس از قتل جنجالی همسر و 4فرزندش بدون هیچ ردی ناپدید شده بود، مردم شهر نانت را شوکه کرد. خاویر دی‌پونته در حالی دستگیر شده که بررسی‌ها نشان می‌دهد او پس از جنایت اقدام به جراحی پلاستیک کرده و در همه این سال‌ها با هویت جعلی در اسکاتلند زندگی می‌کرده است.
به گزارش دیلی‌میل، ظهر جمعه گذشته مأموران پلیس اسکاتلند در فرودگاه گلاسکو مردی را دستگیر کردند که از 9سال پیش به طرز مرموزی ناپدید شده بود. اثر انگشت دیجیتال که از این مرد در فرودگاه گرفته شد، نشان می‌داد که نام او در فهرست جانیان تحت تعقیب اینترپل قرار دارد و پلیس فرانسه سال‌هاست که در تعقیب اوست.
اثر انگشت دیجیتال نشان می‌داد که این مرد خاویر دی‌پونته نام دارد؛ یک اشراف‌زاده فرانسوی که در سال‌2011 و به‌خاطر جنایتی که مرتکب شده بود، جنجال زیادی در این کشور به‌پا کرد. او متهم بود که پس از به قتل رساندن همسر 48ساله‌اش و 4فرزندش (3پسر13، 18و20ساله و دختر 16ساله) به ضرب گلوله، اجساد آنها را در لایه‌های پارچه‌ای پوشانده، در حیاط خانه بزرگش در شهر نانت دفن کرده و روی آنها را با بتن پوشانده است. خاویر پس از این جنایت به همسایه‌ها و همچنین مسئولان مدارس فرزندانش گفته بود که آنها برای ادامه زندگی به استرالیا رفته‌اند تا اینکه با ناپدید‌شدن مرموز خودش، پلیس در جریان ماجرا قرار گرفت و درحالی‌که 3هفته از جنایت می‌گذشت، مأموران به بازرسی خانه او پرداختند و موفق به کشف اجساد قربانیان شدند. بررسی‌ها نشان می‌داد که همه این افراد با نقشه‌ای از پیش تعیین‌شده و بر اثر شلیک گلوله به سرشان به قتل رسیده‌اند و شکی وجود نداشت که عامل این جنایت‌ها، پدر خانواده است.
پس از آن بود که جست‌وجو برای دستگیری این قاتل 58ساله شروع شد. اما او بدون برجا گذاشتن ردی از خودش ناپدید شده بود. تا جایی که حتی تصور می‌شد وی نیز کشته‌شده یا اینکه خودکشی کرده است. با این حال، از آنجا که احتمال می‌رفت وی به خارج از کشور گریخته باشد، مشخصات او در اختیار اینترپل قرار گرفت و اسم خاویر در فهرست قاتلانی قرار گرفت که تحت تعقیب پلیس بین‌الملل بودند.
حالا و 9سال پس از جنایت هولناک این اشراف‌زاده فرانسوی، نام او یک‌بار دیگر در صدر اخبار جنایی فرانسه و اروپا قرار گرفته است. وقتی پلیس اسکاتلند اعلام کرد که فرد دستگیر‌شده در فرودگاه گلاسکو، طبق نتیجه اثرانگشت دیجیتال همان فردی است که پلیس فرانسه‌ سال‌هاست در تعقیب اوست، عملیات انتقال او به فرانسه شروع شد. به این ترتیب مرد مظنون در فرودگاه شارل‌‌دوگل در اختیار مأموران پلیس قرار گرفت اما نه چهره مرد دستگیر‌شده شبیه قاتل تحت تعقیب بود و نه مشخصات او همانی بود که در پاسپورت وی درج شده بود. طبق اطلاعات پاسپورت، مرد دستگیر‌شده فردی به نام جولیام جوآ بود که در اسکاتلند ازدواج کرده و در آنجا زندگی می‌کرد. مأموران پلیس وقتی نام جولیام جوآ را در سیستم اطلاعات جست‌وجو کردند، به یک نشانی در شهر لیما رسیدند. آنها راهی این محل شدند و بعد از دستگیری آقای جوآ، متوجه شدند که پاسپورت وی مدت‌ها قبل سرقت‌ شده و این یعنی اشراف‌زاده قاتل پس از سرقت پاسپورت این مرد، در همه این سال‌ها از هویت او استفاده و حتی اقدام به ازدواج دوباره کرده است.
همه این اطلاعات در حالی در اختیار پلیس فرانسه قرار گرفته که مرد جنایتکار همچنان سکوت کرده و هنوز درباره هویت واقعی‌اش هیچ اعترافی نکرده است. به گفته پلیس، این مرد حتی با استفاده از جراحی پلاستیک، تغییر چهره داده و به همین دلیل قرار است از او آزمایش دی‌ان‌ای انجام شود تا راز این پرونده جنجالی پس از گذشت 9سال فاش شود.
طی 9سال گذشته، معمای جنایت هولناک در شهرک زیبای محل زندگی این خانواده در شهر نانت فرانسه، ذهن بسیاری از مردم این شهر را درگیر کرده بود. در این مدت هرازگاهی خبری درباره این پرونده منتشر می‌شد که این معمای مرموز را پیچیده‌تر می‌کرد. در سال2015، یک نامه که به نام خاویر دی‌پونته امضا شده بود، به همراه یک عکس از 2پسرش و این پیام که «من هنوز زنده‌ام» در اختیار یکی از خبرنگاران AFP قرار گرفت اما کارشناسان نتوانستند صحت آن را تأیید کنند. در ژانویه سال2018 نیز شاهدان از مشاهده مردی شبیه قاتل فراری در نزدیکی یک صومعه در جنوب فرانسه خبر دادند اما پلیس هرگز نتوانست این مرد را دستگیر کند. حالا اما با دستگیری قوی‌ترین مظنون پرونده، پلیس امیدوار است که بتواند با گذشت سال‌ها از قتل‌عام خانواده دی‌پونته، راز این جنایت را فاش کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید