• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
یکشنبه 21 مهر 1398
کد مطلب : 84691
+
-

3تیم، 3بازی و یک امتیاز

3 نماینده گیلانی حاضر در لیگ یک فوتبال کشور 2شکست و یک تساوی را متحمل شدند

مستطیل سبز
3تیم، 3بازی و یک امتیاز

هفته هشتم مسابقات لیگ دسته یک کشور در حالی برگزارشد که تیم‌های گیلانی حاضر در این مسابقات از ناکام‌ترین‌های این هفته بازی‌های بودند.به گزارش فارس، تیم فوتبال داماش گیلان در هفته هشتم رقابت‌های لیگ یک مقابل میزبان خود مس رفسنجان تن به شکست سنگین 4-0 داد. لاجوردی‌پوشان شهر باران در 4 دیدار اخیر خود در لیگ یک و جام حذفی از کسب پیروزی بازماندند، این تیم مقابل سایپا در تهران 2 بر یک متحمل شکست شد و از جام حذفی کنار رفت، در رقابت‌های لیگ در خانه مقابل نود و مس به‌تساوی دست یافت و در البرز مقابل گل ریحان تن به شکست سنگین سه بر صفر داد.

انصراف مدیران داماش از تیم‌داری باعث شده است موجی از نگرانی در دل اهالی فوتبال رشت به‌ویژه هواداران داماش پدید آید، هوادارانی که همواره پشت داماش ایستادند. در این سال‌ها از این آمد و رفت‌ها در فوتبال گیلان زیاد اتفاق افتاد، افرادی آمدند و رفتند اما هیچگاه جایگاه یار دوازدهم خالی نشد.سرمربی داماش پس از قهر چند روزه در تمرین سه‌شنبه گذشته این تیم شرکت کرد و مشخص نیست مدیران داماش از تصمیم خود مبنی بر انصراف از تیم‌داری صرف‌نظر می‌کنند یا بار دیگر به تیم‌داری در فوتبال ادامه می‌دهند.

داماش گیلان که در پایان هفته هفتم رقابت‌های لیگ یک با کسب ۱۰ امتیاز در مکان دهم جدول ایستاده بود، در هفته هشتم رقابت‌های لیگ نوزدهم مهرماه در رفسنجان به مصاف مس این شهر رفت.دیدار دو تیم در حضور کمتر از ۵۰۰ تن از هواداران رفسنجانی با حملات تیم میزبان آغاز شد. مسی‌ها خیلی زود و در دقیقه 5 مسابقه به گل دست پیدا کردند، ارسال مواج «مهرداد رضایی» با چرخش سر «بهروز افشار» تک‌گل این دیدار در نیمه نخست را رقم زد.داماش در نیمه دوم برای جبران پا به میدان گذاشت، ولی این مسی‌ها بودند که آتش‌بازی راه انداختند و 2بار دیگر به گل دست پیدا کردند.

این3 گل نتیجه پایان مسابقه نبود و پنالتی دقیقه ۸۴ شکست داماش را سنگین‌تر کرد. تیم فوتبال داماش گیلان در پایان هفته هشتم رقابت‌های لیگ یک با کسب ۱۰ امتیاز در مکان یازدهم جدول ایستاد، این تیم در هفته نهم رقابت‌های لیگ یک، پنجشنبه دوم آبان ماه در ورزشگاه سردار جنگل رشت به مصاف بادران تهران می‌رود.سپیدرود رشت ۰ – رایکای بابل ۰دیدار 2 تیم فوتبال سپیدرود رشت و رایکای بابل در هفته هشتم رقابت‌های لیگ یک، با تساوی بدون گل خاتمه‌ یافت.

سرخ‌های شهر باران که در هفته‌های سوم تا ششم با کسب ۱۰ امتیاز، عملکردی درخشان از خود برجا گذاشته بودند، ‌یک‌باره با شکست سنگین دور از خانه مقابل سرخ‌پوشان پاکدشت در هفته هفتم لیگ، بار دیگر نشان دادند که فوتبال گیلان غیرقال پیش‌بینی است.سپیدرودی‌ها بعد از شکست هفته هفتم با روحیه ای نامناسب به استان همجوار رفتند تا شاید بتوانند شکست قبلی را جبران کنند.

در سوی مقابل رایکای بابل پیش از آغاز هفته هشتم رقابت‌های لیگ یک با کسب 6 امتیاز در مکان دوازدهم جدول ایستاده بود.سپیدرود در این دیدار بازی را هجومی آغاز کرد و چندبار موقعیت گلزنی را از دست داد.نیمه نخست دیدار دو تیم با تساوی بدون گل خاتمه یافت و دو تیم برای استراحتی ۱۵ دقیقه‌ای راهی رختکن شدند.سپیدرود نیمه دوم یکپارچه حمله شد و در همان پنج دقیقه نخست این نیمه 2 بار تا آستانه گلزنی پیش رفت، پرتاب اوت در دهانه دروازه با ضربه سر خمیسی به نوری رسید و ضربه این بازیکن به دیرک عمودی دروازه اصابت کرد.

 2 دقیقه بعد سپیدرود روی سانتر الماس‌خاله می‌توانست صاحب یک ضربه پنالتی شود، برخورد توپ با دست مدافع رایکا از سوی داور پنالتی تشخیص داده نشد.رایکایی‌ها در دقیقه ۵۸ با ضربه قیچی‌برگردان گلزنی کردند ولی این گل از سوی کمک‌داور مسابقه آفساید اعلام شد تا دیدار دو تیم همچنان با تساوی بدون گل دنبال شود.


 ملوان برابر نود جا ماند

تیم فوتبال ملوان انزلی هم در هفته هشتم رقابت‌های لیگ یک مقابل نود ارومیه تن به شکست 2-0 داد.دو تیم فوتبال ملوان انزلی و نود ارومیه از هفته هشتم رقابت‌های لیگ یک در ورزشگاه تختی ارومیه از ساعت ۱۵:۱۵ به مصاف یکدیگر رفتند.پیش از دیدار ملوانان مقابل تیم میزبان، بخشی از قرارداد بازیکنان ازسوی مدیریت باشگاه پرداخت و قول پرداخت بخش دیگری از مطالب طی هفته‌های آتی داده شد.

در سوی مقابل بازیکنان تیم فوتبال نود ارومیه به دلیل مشکلات مالی، از حضور در تمرینات سرباز زدند و پس از3 روز اعتصاب با وعده استاندار آذربایجان غربی به تمرینات بازگشتند. نودی‌ها در پایان هفته هفتم رقابت‌های لیگ یک با کسب ۱۴ امتیاز در مکان ششم جدول ایستاده‌اند و در صورت پیروزی احتمالی مقابل ملوان می‌توانند به صدر جدول بوسه بزنند.نودی‌ها که از اعتصاب بازگشته‌ بودند در همان در دقایق نخستین مسابقه صاحب یک ضربه پنالتی شدند، این ضربه در دقیقه 4 توسط «فرشاد اسدی» به گل تبدیل شد تا میزبان با یک گل از ملوان پیش افتد.

تیم میزبان در نیمه نخست با فشار هوادارانش توانست بار دیگر گلزنی کند، «علیرضا قاسمی» در دقیقه ۲۵ مسابقه دومین گل نود را به ثمر رساند و این دیدار با نتیجه 2 بر صفر به سود نود خاتمه یافت.شکست ملوانان در برابر نود، ناکامی فوتبال گیلان را تکمیل کرد، فوتبال گیلان برای سومین هفته متوالی از ۹ امتیاز ممکن تنها یک امتیاز کسب کرد و با این نحوه امتیازگیری باید شاهد حضور 3 تیم گیلانی در نیمه پایین جدول باشیم.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید