• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
یکشنبه 21 مهر 1398
کد مطلب : 84694
+
-

بهره‌برداری از واحد پرورش کبک در لاریجان

مدیر جهاد کشاورزی آمل از بهره‌برداری و راه‌اندازی یک واحد ۲۰ هزار قطعه‌ای پرورش کبک در روستای امیرآباد بخش لاریجان خبر داد.به گزارش ایرنا «سید حسین اسلامی» بیان کرد: این مجموعه دارای 5 سالن پرورش شامل ۳ سالن پرورش کبک پرواری و ۲ سالن مولد است.وی اضافه کرد: این واحد از یک سالن جوجه کشی به ظرفیت ۶ هزار قطعه و یک سالن کشتارگاهی نیز برخوردار است.

مدیر جهاد کشاورزی آمل اظهار کرد: کبک از خانواده ماکیان با خصوصیات پرندگان وحشی شکاری است. میزان پروتئین موجود در گوشت این پرنده در مقایسه با دیگر پرندگان 5 تا ۱۰ درصد بیشتر است و انواع اسید آمینه ضروری در آن به‌ وفور یافت می‌شود.اسلامی گفت: به همین دلیل است که در اغلب نقاط دنیا پزشکان برای بیماری‌هایی همچون ضعف اعصاب، ناراحتی‌های روانی و بی‌خوابی مصرف این گوشت را توصیه می‌کنند.

مدیر جهاد کشاورزی آمل ادامه داد: این گوشت به‌ دلیل چربی و کلسترول بسیار پایین از بروز بیماری‌های قلبی و عروقی پیشگیری می‌کند و ب ه‌دلیل غنی بودن از پتاسیم، مصرف آن برای افراد با فشار خون بالا مانعی ندارد.وی بیان کرد: گوشت کبک نیاز بدن به فسفر، منیزیم، آهن و گوگرد را تامین و به تقویت حافظه کمک می‌کند، همچنین ضعف عمومی بدن را هم برطرف خواهد کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید