• یکشنبه 23 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 4 ذی القعده 1445
  • 2024 May 12
یکشنبه 21 مهر 1398
کد مطلب : 84673
+
-

موج بازگشت زائران از مرز مهران

بیش از یک میلیون زائر اربعین از ابتدای ماه صفر تاکنون از مرز مهران عبور کرده‌اند و اکنون بسیاری از آنان در حال بازگشت به خاک کشور از طریق مرز یادشده هستند. استاندار ایلام در این زمینه به ایرنا گفت: در کنار تعداد زیاد خروج زائران از مرز مهران، موج بازگشت زائران اربعین به داخل خاک کشور نیز از طریق این مرز در حال شکل‌‌گیری است.

«قاسم سلیمانی دشتکی» افزود: فقط طی 2 روز گذشته ۶۶ هزار نفر از طریق مرز مهران وارد کشور شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۲ برابری را نشان می‌داد. وی اظهار کرد: به طور قطع آمار بازگشت زائران در روزهای آینده سیر صعودی خواهد داشت و تراکم زائران در بازگشت به مراتب سنگین‌تر از خروج آنها از مرز خواهد بود. با توجه به تجارب سال‌های گذشته، در بازگشت، به علت ورود زائران در یک بازه زمانی کوتاه، تراکم جمعیت نسبت به رفت بیشتر است.

این مقام مسئول گفت: همچنین، تجربه سال‌های قبل نشان داده است تعداد زیادی از زائران که از دیگر مرزها به کشور عراق سفر کرده‌اند، در بازگشت، مرز مهران را برای ورود به کشور - با توجه به نزدیکی مسیر - انتخاب می‌کنند. به گفته سلیمانی دشتکی، روند خروج زائران از مرز مهران به سمت عراق نسبت به مدت مشابه سال گذشته 4 برابر شده است. وی در پایان تاکید کرد: در این شرایط همه دستگاه‌ها و مسئولان دست‌اندرکار اربعین باید برای موج سنگین برگشت زائران در آمادگی کامل باشند.

این خبر را به اشتراک بگذارید