• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
یکشنبه 21 مهر 1398
کد مطلب : 84667
+
-

بانوان روستایی بوشهر توانمند می‌شوند

براساس تفاهم‌نامه استانداری و اداره کل فنی و حرفه‌ای بوشهر، قرار است ظرفیت‌های مشترک برای توانمندسازی و اشتغال بانوان به کار گرفته شود

بانوان
بانوان روستایی بوشهر توانمند می‌شوند

دفتر امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر برای توانمندسازی بانوان روستایی با اداره کل فنی و حرفه‌ای این استان تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند. 

به گزارش ایرنا، مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گفت: این تفاهم‌نامه همکاری برای بهره‌مندی از ظرفیت‌های مشترک با هدف توانمندسازی جامعه محلی، آموزش منجر به تولید و توسعه اشتغال پایدار است.
«مریم آذرشب» گفت: در این تفاهم‌نامه بر سازماندهی آموزش‌های مهارتی- شغلی برای خوشه‌سازی و تولید زنجیره ارزش با ایجاد محیط واقعی کارگاهی برای بانوان توانمند، مولد و باانگیزه روستایی تاکید شده است‌. 

وی بیان کرد: استفاده از پیشران، پشتیبان و هلدینگ آموزشی، اقتصادی و راهبری شغلی برای مخاطبان روستایی از نقاط قوت این تفاهم‌نامه است.
آذرشب بر ضرورت اجرای طرح‌هایی با هدف تواناسازی فرهنگی جامعه روستایی و آشتی دادن روستاییان با هویت افتخارآمیز خود به‌ عنوان زمینه‌ساز ماندگاری جامعه روستایی و توسعه پایدار آنها تاکید کرد.

مدیر کل فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه، این اداره کل متعهد به تعریف دوره‌های آموزشی بر اساس نیازسنجی صورت‌گرفته منطبق با جغرافیای روستا و اعلام دفتر امور زنان و خانواده استانداری در محیط واقعی کار، تامین فضای آموزشی و بیمه کارورزان در برابر حوادث حین آموزش شده است.

«عبدالمجید دراهکی» افزود: بر اساس این تفاهم‌نامه، دفتر امور زنان و خانواده استانداری نیز به‌ فراخوان و پایش آموزشی برای شناسایی دوره‌های مهارتی متناسب با ظرفیت‌ها و قابلیت‌های روستایی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی با بهره‌گیری از توان پیشرانان و معین‌های آموزشی، اقتصادی و راهبری شغلی برای جامعه هدف زنان روستایی و ایجاد نمایشگاهی دائمی در محل آموزش، می‌پردازد. 

وی ادامه داد: برگزاری دوره‌های آموزشی استانداردسازی‌شده برای کارآموزان، ایجاد زمینه لازم برای تامین مربی خاص کارگاه آموزشی با بهره‌مندی از ظرفیت آموزشی سایر دستگاه‌های اجرایی جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، صنعت، معدن و تجارت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، و تعاون روستایی از جمله دیگر بندهای این تفاهم‌نامه است.

دراهکی گفت: این تفاهم‌نامه در ۹ ماده و ۳۰ بند و برای مدت 3 سال به امضای مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر و اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان رسیده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید