• یکشنبه 23 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 4 ذی القعده 1445
  • 2024 May 12
یکشنبه 21 مهر 1398
کد مطلب : 84659
+
-

۱۹۶۸ روستای لرستان تحت ‌تاثیر مستقیم سیل

رئیس ستاد هماهنگی بازسازی لرستان گفت: درمجموع ۱۹۶۸ روستا تحت تاثیر مستقیم بارندگی و سیل فروردین امسال بود که مورد ارزیابی قرار دادیم. «رضا خواجه‌ای» در گفت‌وگو با ایسنا بیان کرد: حدود ۴۷ هزار واحد مسکونی در استان مورد ارزیابی قرار گرفتند که از این تعداد ۳۳ هزار واحد خسارت‌دیده در قالب تعمیری و احداثی اعلام شد.

وی ادامه داد: نیاز بود استان‌های دیگر را به کمک استان بیاوریم که هم مدیریت خوب داشته باشیم و هم از تجهیزات و امکانات استان‌ها استفاده کنیم و بازسازی را در سریع‌ترین زمان به حد مطلوبی برسانیم. خواجه‌ای گفت: 6 استان با احتساب خود لرستان به کمک آمدند و ستاد معین تشکیل دادند که اصفهان در پلدختر، اردبیل در معمولان، قزوین در نورآباد، مرکزی در چگنی و کردستان در الیگودرز مستقر شدند.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۳۳ هزار واحد خسارت‌دیده اعلام شده است که از این تعداد ۱۸ هزار و ۵۰۰ واحد تعمیری و حدود ۱۳ هزار واحد معیشتی بود. رئیس ستاد هماهنگی بازسازی لرستان افزود: تسهیلات برای ما در 2 مرحله ابلاغ
شد.

در مرحله اول ۱۴ هزار واحد تعمیری، ۱۸ هزار واحد معیشتی، ۷ هزار واحد احداثی روستایی و ۸۰۰ واحد شهری بود. 2، 3 هفته قبل نیز مرحله دوم ابلاغ شد که در آن ۴۸۰۰ واحد احداثی روستایی، ۷۱۰ واحد شهری، 2 هزار واحد معیشتی و ۴۵۰۰ واحد تعمیری بود.

خواجه‌ای اظهار کرد: در حال حاضر ۴۳ هزار واحد مسکونی به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند که از این تعداد ۳۶ هزار واحد قرارداد بسته‌اند و تاکنون ۷۰۰ میلیارد تومان از طریق بانک‌های عامل در قالب تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید