• یکشنبه 23 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 4 ذی القعده 1445
  • 2024 May 12
یکشنبه 21 مهر 1398
کد مطلب : 84655
+
-

افزایش آمار مرگ‌ و میر در لرستان

مدیرکل ثبت احوال لرستان: در نیمه نخست امسال ۴۵۵۸ واقعه فوت در استان ثبت شد که نسبت به مدت مشابه پارسال که ۴۴۵۹ مورد بود، 2/3 درصد رشد داشته است

افزایش آمار مرگ‌ و میر در لرستان

مدیر کل ثبت احوال لرستان از افزایش مرگ و میر در این استان خبر داد و گفت: در نیمه نخست امسال ۴۵۵۸ واقعه فوت در استان به ثبت رسید که نسبت به مدت مشابه سال پیش که ۴۴۵۹ واقعه بود، 2/3 درصد رشد داشت. «مصطفی امانی‌پور» در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: از کل فوت‌های ثبت شده در این مدت ۲۷۰۳ مورد (3/59 درصد) مرد و ۱۸۵۵ مورد (7/40 درصد) زن بودند.

امانی‌پور افزود: از این تعداد ۳۲۷۹ مورد شهری و ۱۲۷۹ مورد روستایی بود. مدیرکل ثبت احوال لرستان بیان کرد: در این مدت به طور متوسط در هر شبانه‌روز ۲۵ فوت ثبت شده و 9/91 درصد از این تعداد در مهلت قانونی ۱۰ روزه به ثبت رسیده است.

به گفته مدیر کل ثبت احوال لرستان، مهم‌ترین عامل مرگ و میر در استان طی این مدت، بیماری‌های قلبی و عروقی با ۱۶۴۴ واقعه (1/36درصد) بوده است. امانی‌پور گفت: بیماری‌های بد تعریف‌شده مانند کهولت سن با ۵۹۱ واقعه (۱۳ درصد)، سرطان و تومورها با ۴۸۹ واقعه (7/10 درصد) و حوادث غیرعمدی با ۴۸۵ واقعه (6/10 درصد) از دیگر عوامل مرگ و میر در استان طی مدت یادشده بوده‌اند.

این خبر را به اشتراک بگذارید