• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
یکشنبه 21 مهر 1398
کد مطلب : 84651
+
-

میزبانی شیراز از نمایشگاه بین المللی خرما

میزبانی شیراز از نمایشگاه بین المللی خرما

دومین نمایشگاه بین‌المللی خرما و صنایع وابسته ازسه‌شنبه 23 مهر در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی استان فارس در شیراز آغاز به کار خواهد کرد. 

به گزارش ایسنا، مجری دومین نمایشگاه بین‌المللی خرما گفت: این نمایشگاه با هدف معرفی انواع محصول خرما و صنایع وابسته به آن و ظرفیت‌های فارس و کشور در این زمینه برگزار می‌شود.

«جواد مرادپور» با بیان این‌که آشنایی با آخرین دستاوردهای صنعتی در حوزه فراوری و بسته‌بندی خرما و ارتباط بیشتر و بهتر فعالان این حوزه از دیگر اهداف برپایی این نمایشگاه است گفت: در این نمایشگاه شرکت‌ها و موسسه‌های فعال در زمینه تولید، فراوری، عرضه و صادرات خرما حضور خواهند داشت. 

او خاطرنشان کرد: رونق تولید، حمایت از فعالان داخلی به‌ویژه تولیدکننذگان محصولات مختلف از خرما و صنایع مرتبط مهم‌ترین رویکرد برگزاری این نمایشگاه است.

مرادپور با بیان این‌که 85 شرکت‌کننده در این نمایشگاه حضور خواهند داشت گفت: 6 هزار متر‌ مربع فضای نمایشگاهی به دومین نمایشگاه خرما و صنایع وابسته اختصاص یافته و شرکت‌کنندگان در 220 غرفه به عرضه توانمندی‌ها، دستاوردها و محصولات خود خواهند پرداخت. 

وی با اشاره به حضور هیات‌های تجاری از کشورهای پاکستان، هند، عمان، روسیه، قزاقستان، ترکمنستان و تونس در این نمایشگاه گفت: رایزنان و دبیران میزهای اقتصادی کشورهای پاکستان، اندونزی و روسیه نیز از این نمایشگاه بهره‌‌مند خواهند شد.

 مرادپور یادآور شد که در حاشیه این نمایشگاه و با همکاری سازمان جهاد کشاورزی، نشست‌های علمی و آموزشی در محل اتاق بازرگانی استان فارس در شیراز در زمینه باغبانی، صادرات، مدیریت محصول، فراوری و توسعه اقتصادی برگزار می‌شود. 

مجری نمایشگاه خرما و صنایع وابسته خاطرنشان کرد که در این نمایشگاه شرکت‌کنندگانی از استان‌های فارس، بوشهر، خوزستان، هرمزگان، کرمان، تهران، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، خراسان رضوی، اصفهان، سیستان و بلوچستان و یزد حضور خواهند داشت. مرادپور گفت: همزمان با برپایی این نمایشگاه، کتابی با عنوان " از سیر تا پیاز خرما" تالیف دکتر «رحمت‌الله حیدرپور» نیز رونمایی می‌شود. 

این خبر را به اشتراک بگذارید