• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
یکشنبه 21 مهر 1398
کد مطلب : 84648
+
-

برپایی 31موکب در مسیر زائران اربعین

کهگیلویه و بویراحمد در چهارراهی بین استان‌های بزرگ منتهی به مرز شلمچه قرار دارد که میزبان زائران استان‌های شرقی کشور، یزد، اصفهان، فارس و بخشی از چهارمحال و بختیاری است

زائر
برپایی 31موکب در مسیر زائران اربعین

مسئول کمیته اسکان، تغذیه و مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین استان کهگیلویه و بویراحمد از تدارک و راه‌اندازی ۴۷ موکب در مسیر زائران اربعین حسینی و خارج از کشور خبر داد.

 به گزارش ایسنا، «سید فرج‌الله نظرپور» گفت: کمیته اسکان و تغذیه موکب‌ها را هدایت کرده و در سامانه ثبت و برای آنها پروانه موکب‌داری صادر کرده است.
وی با بیان این‌که در اربعین حسینی سال گذشته ۳۰ موکب داشته‌ایم اظهار کرد: اربعین حسینی امسال ۴۷ موکب ثبت‌شده در استان وجود دارد که تاکنون برای ۳۱ موکب پروانه موکب‌داری صادر شده است.

 مسئول کمیته اسکان، تغذیه و مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به این‌که ۱۰ موکب از این تعداد در کشور عراق (5 موکب در نجف، 4 موکب بین نجف و کربلا و یک موکب در کربلا) راه‌اندازی و تدارک دیده شده است خاطرنشان کرد: 4 موکب در مرز شلمچه (یک موکب‌ لنده، یک موکب چرام و 2 موکب یاسوج)، 2 موکب شهرستان بهمئی، یک موکب شهرستان کهگیلویه، ۹‌موکب در شهرستان گچساران، 2‌موکب در شهرستان باشت، 2 موکب در یاسوج و یک موکب هم در شهرستان دنا تدارک دیده شده است. نظرپور تصریح کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد در چهارراهی بین استان‌های بزرگ منتهی به مرز شلمچه قرار دارد که میزبان زائران استان‌های شرقی کشور، یزد، اصفهان، فارس و بخشی از استان چهارمحال و بختیاری است. 

وی ادامه داد: این استان علاوه بر زائران ایرانی میزان زائرانی خارجی از کشورهای پاکستان، هند و افغانستان که به صورت زمینی از این استان عبور می‌کنند، هم هست. رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ۱۲۰۰ خادم موکب‌های اربعین حسینی استان به زائران خدمات‌رسانی خواهند کرد که از این تعداد برای ۸۰۰ نفر تاکنون کارت شناسایی صادر شده و 280 نفر در خارج از کشور به زائران خدمات ارائه می‌دهند. 

نظرپور عنوان کرد: تاکنون ۲۶ دستگاه کامیون حامل اقلام مورد نیاز موکب‌های استان در کشور عراق اعزام شده است. وی تاکید کرد: زائران اربعین حسینی ضوابط و نکات اعلام شده از سوی مسئولان در رسانه‌های رسمی را رعایت کنند تا در مرز با مشکل مواجه نشوند. 

مسئول کمیته اسکان، تغذیه و مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: زائران می‌توانند جهت رفاه حال خود و انجام دادن راحت زیارت و اعمال معنوی، نذورات و کمک‌های خود را به ستاد بازسازی عتبات عالیات تحویل دهند تا در راستای نیتشان هزینه شود.

 نظرپور بیان کرد: ۱۰ کمیته ستاد اربعین حسینی استان کهگیلویه و بویراحمد شامل تبلیغات، امنیتی، حمل و نقل، اعزام، مستندسازی و اطلاع‌رسانی، اسکان، تغذیه و مشارکت‌های مردمی، کمیته ارزیابی و نظارت، امداد و نجات، بهداشت و درمان و زیرساخت تشکیل شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید