• پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 1 ذی القعده 1445
  • 2024 May 09
یکشنبه 21 مهر 1398
کد مطلب : 84626
+
-

چهارسوق هنر صنایع دستی در کرمان برگزار می‌شود

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان، هنرمندان صنایع دستی استان‌های کرمان، اصفهان، یزد و فارس در چهارسوق هنر صنایع دستی به تبادلات تجربیات می‌پردازند. 
به گزارش ایرنا «فریدون فعالی» افزود: به زودی با هم‌اندیشی جمعی از مسئولان مرتبط، بخش خصوصی و هنرمندان صنایع دستی، هلدینگ صنایع دستی در استان کرمان تشکیل می‌شود. 

وی با بیان این‌که هلدینگ صنایع دستی، تجمیع سرمایه‌های انسانی و ریالی حوزه صنایع دستی است، گفت: برای راه‌اندازی این هلدینگ در ابتدا باید پایه اصلی آن نهاده و اعضای مشخص شود تا فعالیت‌های یکپارچه‌ای در زمینه آموزش، بازرگانی و نظارت بر صنایع دستی استان انجام شود. 
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان با بیان این‌که حمایت از تولیدکنندگان داخلی صنایع دستی، از اولویت‌های ایجاد این هلدینگ خواهد بود، گفت: هنرمندانی که در دورترین نقطه استان کرمان به تولید صنایع دستی می‌پردازند، باید تحت حمایت قرار گیرند و تولیدات آن‌ها در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی به معرض نمایش و فروش درآید. 

وی تاکید کرد: یکی از مشکلات و معضلات اصلی صنایع دستی در ایران، فروش و تجارت است که استان کرمان از این مسأله مستثنا نیست و امیدواریم با تشکیل هلدینگ صنایع دستی تا حدودی بر این مشکلات غلبه کنیم. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید