• پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 1 ذی القعده 1445
  • 2024 May 09
یکشنبه 21 مهر 1398
کد مطلب : 84614
+
-

لغو امتیاز شرکت‌های ناکارآمد

امتیاز شرکت‌های حمل‌ونقلی هرمزگان در صورت همکاری نداشتن با سرویس مدارس دانش‌آموزان و ناکارآمد بودن لغو می‌شود.  

به گزارش ایرنا، فرماندار بندرعباس در نشست کارگروه ماده ۱۸ شهرستان افزود: شرکت‌های حمل‌ونقلی هرمزگان تا آخر هفته جاری برای تامین راننده سرویس مدارس فرصت دارند و در صورت کوتاهی از ظرفیت آژانس‌های مسافری استفاده می‌‎شود.  «عزیزالله کناری» افزود: تاکنون بخش عظیمی از مشکل سرویس مدارس شهرستان بندرعباس رفع شده است که باید مشکل مابقی دانش‌آموزان نیز برطرف شود.  رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس نیز به تصویب افزایش ۱۵ درصدی سرویس مدارس این شهر نسبت به سال قبل اشاره کرد و گفت: تخطی برخی راننده‌ها از این نرخ مصوب قابل قبول نیست. 

«فاطمه جراره» افزود: امسال افزایش نرخ پیشنهادی سرویس مدارس در بندرعباس طبق کارگروه ماده ۱۸، شرکت‌ها، شرایط اقتصادی جامعه، نرخ کرایه‌ها در استان، شهرهای همجوار و مشابه و نیز تورم موجود در نظر گرفته شده است. وی افزود: سرویس مدارس اگر به خوبی پیگیری و اجرا شود، مشکل بزرگی از دوش خانواده‌ها برداشته می‌شود و بسیاری از معضلات موجود در جابه‌جایی دانش‌آموزان برطرف خواهد شد. 


اقدام مدیران برای انعقاد قرارداد سرویس مدارس 

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان نیز از مدیرانی که مشکل سرویس مدارس آن‌ها برطرف نشده، خواست هرچه سریع‌تر با معرفی راننده از سوی شرکت‌ها نسبت به دریافت و انعقاد قرارداد دانش‌آموزان جا مانده از سرویس اقدام کنند.  «موسی دادی‌زاده‌سرخایی» افزود: تاکنون برخی مدیران مدارس به علت اعلام شرکت‌ها در نبود راننده و خودرو، نتوانستند انعقاد قرارداد با دانش‌آموزان داشته باشند. 

وی بیان کرد: نبود راننده، پیروی نکردن برخی راننده‌ها از نرخ مصوب، اطلاع‌رسانی نامطلوب در دیر اعلام شدن نرخ‌نامه‌ها و بروز مشکلاتی در سامانه ثبت‌نام از مسائل موجود در مسیر بهبود روند سرویس مدارس است. مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان اظهار کرد: شرکت‌ها طبق آیین‌نامه سرویس مدارس موظف هستند یک نماینده به‌عنوان مدیر اجرایی در مدارس داشته باشند که روند دریافت هزینه، انعقاد قرارداد و بررسی مشکلات احتمالی در سرویس‌دهی مدارس را پیگیری و برطرف کند.  

رئیس کارگروه ماده ۱۸ استان هرمزگان گفت: نظارت بر روند سرویس مدارس در هر بخشی باید توسط ارگان مربوطه به نحو مطلوبی دنبال شود. افزایش ۱۵ درصدی نرخ سرویس مدارس امسال با نظر کارگروه ماده ۱۸ آیین‌نامه دانش‌آموزی و کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر بندرعباس تصویب شد. بر اساس نرخ جدید مسافت صفر تا 3 کیلومتر یک میلیون و ۱۵۰هزار ریال، 3 تا ۶ کیلومتر یک میلیون و ۳۸۰ هزار ریال، ۶ تا ۹ کیلومتر یک میلیون و ۶۱۰ هزار ریال، ۹ تا ۱۲ کیلومتر یک میلیون و ۸۴۰ هزار ریال و ۱۲ تا ۱۵ کیلومتر ۲میلیون و ۷۰ هزار ریال اعلام شده است. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید