• پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 1 ذی القعده 1445
  • 2024 May 09
یکشنبه 21 مهر 1398
کد مطلب : 84605
+
-

تجهیز زمین‌های کشاورزی چابهار به سیستم نوین آبیاری

مدیر جهاد کشاورزی چابهار در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: ۶۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان در سال جاری با هدف مدیریت بهینه در مصرف آب مجهز به سیستم نوین آبیاری خواهد شد. 

 «اولیا میرلاشاری» در گفت‌وگو با ایرنا افزود: ۵۴ میلیارد ریال برای مجهز کردن ۶۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی چابهار مورد نیاز است که از محل کمک‌های بلاعوض دولت و مشارکت بهره‌برداران هزینه خواهد شد. 
وی گفت: برای اجرای سیستم‌های نوین آبیاری در چابهار هیچ محدودیتی وجود ندارد به طوری که دولت نیز برای تشویق کشاورزان به این امر ۸۵ درصد هزینه اجرایی سیستم‌های نوین آبیاری را به صورت بلاعوض تامین و پرداخت می‌کند. 

مدیر جهاد کشاورزی چابهار گفت: متقاضیان با داشتن مجوز برداشت آب و مدارک کامل زمین می‌توانند از طریق سامانه طرح توسعه ساماندهی نوین آبیاری نام‌نویسی‌ کنند. 
وی گفت: صرفه‌جویی در مصرف آب، سرعت بالای رویش گیاه، به‌کارگیری کود هم‌زمان با آبیاری، جلوگیری از رشد بی‌رویه علف‌های هرز، صرفه‌جویی در مصرف انرژی، برداشت راحت‌تر محصولات و افزایش کمی و کیفی محصولات از مزایای به‌کارگیری روش‌های آبیاری نوین به شمار می‌رود. 

میرلاشاری سطح زیر کشت محصولات زراعی و باغی چابهار را ۱۳هزار و ۸۰۰ هکتار اعلام کرد و افزود: 2۶۶۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان به سیستم‌های نوین آبیاری مجهز شده است. 
وی بیان کرد: سالانه ۱۶۷هزار تن محصولات زراعی و باغی در شهرستان چابهار تولید و به بازار مصرف عرضه  می‌شود. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید