• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
یکشنبه 21 مهر 1398
کد مطلب : 84560
+
-

زیان خطای رانندگی به‌خودرو

    با انجام برخی اقدامات و ترک‌عادات اشتباه در رانندگی می‌توانید به افزایش عمر مؤثر خودروی‌تان کمک کنید. نگهداشتن پدال ترمز هنگام عبور از دست‌انداز یکی از این خطاهاست که فشار زیادی را به سیستم فنربندی، اکسل و ترمز اتومبیل وارد می‌کند. باید تا قبل از رسیدن به‌دست‌انداز سرعت را کم کنیم تا هنگام عبور از دست‌انداز ترمز درگیر نباشد.
   بالا کشیدن ترمز‌دستی بدون نگه‌داشتن کلید آن خطای دیگر رانندگی است که باعث خرابی چرخ‌دنده‌های آن و وارد‌آمدن فشار بیش از حد به سیم‌ ترمز‌دستی می‌شود.
    تعویض‌نکردن به موقع روغن گیربکس نیز به طول عمر خودرو صدمه می‌زند، چرا‌که واسکازین نیز مانند روغن‌های دیگر نیاز به تعویض با توجه به نوع روغن و گیربکس خودرو و شرایط کارکرد دارد و تعویض به‌موقع آن باعث روان کارکردن و سلامت گیربکس می‌شود.
   تعویض یک‌بار در میان فیلترروغن یا استفاده از فیلترهای بی‌کیفیت خطایی است که برخی رانندگان مرتکب می‌شوند. این کار باعث کامل انجام‌نشدن عمل تصفیه روغن و آسیب‌های جدی به موتور می‌شود.
   درجا گرم‌کردن طولانی مدت خودرو نیز نه‌تنها مفید نیست بلکه با گرم‌شدن بیش از حد منبع اگزوز و انتقال گرمای آن به موتور، به‌خودروی شما صدمه می‌زند. بهتر است در زمستان خودرو حداکثر یک دقیقه درجا کار کند و چند کیلومتر اولیه را تا گرم‌شدن خودرو با سرعت پایین طی کنید.
   خلاص‌نکردن دنده پشت چراغ‌قرمز و ترافیک که باعث وارد‌آمدن فشار مضاعف روی دوشاخه کلاچ، گیربکس و... می‌شود.
    گرفتن ترمز و کلاچ به‌صورت همزمان برای نگه‌ داشتن خودرو نیز باعث افزایش متراژ ترمز می‌شود. فشار دادن همزمان کلاچ و ترمز باعث دیرتر ایستادن خودرو می‌شود و بهتر است ترمز را فشار داده و قبل از اینکه خودرو به لرزش بیفتد، کلاچ را بگیریم.

این خبر را به اشتراک بگذارید