• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 20 مهر 1398
کد مطلب : 84417
+
-

اطلاعیه سازمان برنامه و بودجه

گندم، برنج، پیاز، لوبیا و چغندر می‌خریم

سازمان برنامه و بودجه جزئیات خرید تضمینی محصولات زراعی را اعلام کرد. به این ترتیب فهرست خرید تضمینی محصولات کشاورزی برای سال زراعی99-98‌ طولانی‌تر شد. حالا دولت بلندگو به‌دست گرفته و می‌گوید گندم، جو، ذرت، چغندر، پنبه، دانه سویا، کلزا، عدس، نخود، لوبیا، برنج، سیب‌زمینی، پیاز و تخم آفتابگردان می‌خریم.

براساس اعلام سازمان برنامه و بودجه، قیمت ارقام مختلف برنج برحسب درصد شکستگی دانه‌ها، در وزارت جهاد کشاوزی با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه تعیین می‌شود. سازمان برنامه اعلام کرده در سال زراعی جدید فقط برنج تولیدی در استان‌های گیلان و مازندران را در قالب طرح خرید تضمینی خواهد خرید. همچنین گفته شده در این سال فروش گندم برای مصارف نان آزادپز مشمول نرخ یارانه‌ای نمی‌شود.

طبق این ابلاغیه، وزارت جهاد کشاورزی مکلف شده در برنامه‌ریزی تولید محصولات کشاورزی و خرید تضمینی، شرایط بازار و الگوی کشت بهینه ملی‌­منطقه‌ای را درنظر بگیرد و برای کاهش بار مالی دولت با هدف تامین نقدینگی و هزینه‌های خرید تضمینی گندم، حداکثر ظرف مدت 2‌ماه از تصویب این مصوبه تمهیدات لازم را به عمل آورد؛ به‌نحوی که برای پرداخت به موقع طلب کشاورزان، منابع مالی مورد نیاز بابت خرید تضمینی گندم، علاوه بر پیش‌بینی از محل اعتبارات بودجه دولت، منابع هدفمندی یارانه‌ها و تسهیلات بانکی از محل اصلاح قیمت فروش گندم و کاهش یارانه آن تامین خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید