• دو شنبه 24 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 5 ذی القعده 1445
  • 2024 May 13
شنبه 20 مهر 1398
کد مطلب : 84317
+
-

۷۰ درصد روستاهای خراسان شمالی، برخوردار از طرح هادی

۴۴ درصد جمعیت خراسان شمالی در روستاها سکونت دارند که ۷۰ درصد آنان از مزایای طرح هادی برخوردار شده‌اند. به گزارش ایرنا، معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی اظهار کرد: با توجه به این‌که اجرای طرح‌های هادی روستایی استان از روستاهای پرجمعیت آغاز شده، اکنون بخش زیادی از روستاییان منطقه از مزایای این طرح‌ها بهره‌مند شده‌اند. «علی‌اکبر صابری» اظهار کرد: تاکنون طرح هادی در بیش از ۳۵۰ روستا به بهره‌برداری رسیده و کل روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان زیر پوشش این طرح قرار گرفته‌اند. وی افزود: طرح هادی برای ۷۳۱ روستای استان تهیه شده و تاکنون در نیمی از روستاها اجرا شده است. 

صابری ادامه داد: طرح هادی روستایی، بستری برای توسعه روستاهاست و با اجرای آن تلاش می‌شود علاوه بر ساماندهی و اصلاح بافت، میزان و مکان گسترش روستا و برنامه‌ریزی برای استفاده از زمین با کاربری‌های مختلف فراهم شود. معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی گفت: واگذاری زمین به روستاییان برای ساخت مسکن از دیگر اقدامات بنیاد مسکن برای کمک به ساکنان روستاهاست. تاکنون ۱۰ هزار و ۲۶۶ قطعه زمین به متقاضیان ساخت مسکن روستایی واگذار شده است. 

وی صدور سند را از دیگر خدمات بنیاد مسکن برشمرد و با بیان این‌که تاکنون ۷۵ هزار و ۳۳۹ جلد سند روستایی صادر شده است، افزود: با سنددار شدن املاک در روستاها، روستاییان می‌توانند از این سند برای دریافت تسهیلات به عنوان وثیقه استفاده کنند. البته جلوگیری از بروز اختلافات ملکی از دیگر مزایای صدور سند مالکیت برای روستاییان است. این مسئول تصریح کرد: ۶۸ هزار و ۶۸۱ جلد سند روستایی و 6۶۵۸ جلد سند در شهرهای با جمعیت زیر ۲۵ هزار نفر استان صادر شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید