• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 20 مهر 1398
کد مطلب : 84312
+
-

بازدید سفیر بوسنی از نمایشگاه صنعت ساختمان

سفیر بوسنی و هرزگوین در ایران گفت: کشورم علاقه‌مند به توسعه روابط اقتصادی و گردشگری با نقاط مختلف ایران از جمله قزوین است. 

سمیر ولاجیچ در جریان بازدید از نمایشگاه صنعت ساختمان قزوین در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: نمایشگاه فوق‌العاده عالی بود و به نمایشگاه‌هایی که در بوسنی برگزار می‌شود شباهت بسیاری داشت. وی ادامه داد: ظرفیت‌های استان قزوین در حوزه صنعت ساختمان برایم جالب بود. 

سفیر بوسنی و هرزگوین همچنین برای برقراری ارتباط در زمینه‌های اقتصادی و گردشگری با استان قزوین اعلام آمادگی کرد. ولاجیچ همچنین خواستار همکاری‌های مشترک در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی، گردشگری و سرمایه‌گذاری‌های مشترک بین قزوین و بوسنی شد و افزود: ما آماده همکاری همه‌جانبه با این استان هستیم. 

وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران و بوسنی و هرزگوین مانند ۲ دوست می‌توانند در زمینه تبادل تجارب در زمینه‌های مختلف فرهنگی، آموزشی، اقتصادی و علمی همکاری مفید و سازنده‌ای با یکدیگر داشته باشند.
 
این مسئول دیپلماتیک فعالیت‌های اقتصادی، تاریخی و توانمندی‌های صنعت ساختمانی قزوین را بسیار باارزش عنوان کرد و خواستار افزایش تعامل و همکاری قزوین با کشورش در زمینه‌های مختلف اقتصادی شد. 

ولاجیچ با بیان این‌که استان قزوین دارای تاریخ ارزشمندی است، گفت: در نخستین دیدار از قزوین مردمان این شهر را بسیار مهمان‌نواز و مهربان دیدم که این موقعیت در برقراری روابط بین این شهر با بوسنی می‌تواند بسیار حائز اهمیت باشد.

 اولین نمایشگاه تخصصی صنعت ساختمان قزوین با حضور ۵۹ واحد تولیدی با حضور استان‌های قزوین، یزد، اصفهان، البرز، آذربایجان شرقی و همدان محصولات و دستاوردهای خود را در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی قزوین به نمایش گذاشتند. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید