• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 20 مهر 1398
کد مطلب : 84295
+
-

محور شهداد – نهبندان همچنان مسدود است

 خسارت‌های سنگین سیل فروردین‌ماه امسال در استان کرمان موجب تخریب کامل بخشی از محور ترانزیتی اصلی شهداد - نهبندان شد که با وجود تلاش‌ها، این مسیر پس از ۶ ماه انتظار همچنان مسدود مانده است. 

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان کرمان در این خصوص به ایرنا گفت: در فروردین‌ماه امسال به علت بارش شدید باران و طغیان رودخانه‌ها در 3 استان کرمان، خراسان جنوبی و یزد، آب زیادی به منطقه شهداد وارد و موجب تخریب کامل بخشی بزرگ از محور شهداد - نهبندان شد. 
«احسان عراقی‌زاده» افزود: خسارت‌های سیلاب به این محور افزون بر ۸۵ میلیارد تومان برآورد شده و پس از انسداد این محور، مسیر ارتباطی نهبندان - بیرجند - دیهوک - راور جایگزین شد. 

وی گفت: امکان تردد زمینی و بازگشایی مسیر تاکنون به علت تخریب کامل و باتلاقی بودن کیلومتر ۶۰ تا ۷۵ و ایجاد یک دریاچه در این بخش، مقدور نشده و تنها راه سفر به این منطقه به صورت هوایی است.  معاون راهداری استان کرمان گفت: چند مشاور برای برآورد و طراحی محور ارتباطی شهداد - نهبندان به منطقه اعزام شدند اما فقط 3 کیلومتر از مجموع ۱۵ کیلومتر تخریب‌شده را بررسی کردند، زیرا امکان پیشروی در این مسیر وجود نداشت. 

وی با اشاره به پیگیری اداره کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان کرمان از وزارت راه و شهرسازی برای رفع مشکل انسداد محور شهداد - نهبندان گفت: تاکید بر احداث مسیر جدید یا بازسازی مسیر موجود توسط معاونت ساخت و توسعه این وزارتخانه است.

این خبر را به اشتراک بگذارید