• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 20 مهر 1398
کد مطلب : 84282
+
-

١٨٨ هزار رأس دام در ایرانشهر واکسینه شدند

  رئیس اداره دام‌پزشکی ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: ۱۸۸ هزار رأس دام سبک و سنگین از ابتدای امسال تاکنون علیه انواع بیماری‌های دامی در این شهرستان به طور رایگان واکسینه شدند. 

به گزارش ایرنا «فرامز هاشمزهی» افزود: همچنین بیش از ٣١ هزار رأس دام سبک و سنگین در این شهرستان مورد پایش و مراقبت انواع بیماری‌ها قرار گرفتند. 
وی افزود: دام‌پزشکی این شهرستان با هدف آشنایی شهروندان و دامداران با بیماری‌های مشترک بین انسان و دام، امسال، ۴١ کلاس و کارگاه‌ آموزشی را برگزار کرده است که در این کارگاه‌ها ٨۵۶ نفر از روستاییان و دامداران آموزش‌های لازم را فرا گرفتند. 

رئیس اداره دام‌پزشکی ایرانشهر گفت: اجرای عملیات‌های واکسیناسیون دام و طیور، بازدید از مرغداری‌ها و دامداری‌ها برای مراقبت از بیماری‌ها، بازدید از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی شامل مرغ‌فروشی‌ها، قصابی‌ها، رستوران‌ها و مراکز عرضه لبنیات سنتی بخش دیگری از فعالیت‌های اداره دام‌پزشکی در راستای مبارزه با هرگونه بیماری است. 

وی با بیان این‌که بیماری تب مالت از مهم‌ترین بیماری‌های مشترک میان انسان و دام است، افزود: فردی که مبتلا به این بیماری شود، چنانچه به موقع مورد درمان قرار نگیرد، به طور حتم فوت خواهد کرد. 
هاشمزهی با بیان این‌که واکسیناسیون به طور رایگان انجام می‌شود، از دامداران خواست همکاری لازم را با گروه‌های اعزامی دام‌پزشکی به منظور واکسیناسیون دام داشته باشند. 

فرماندار ایرانشهر نیز گفت: نگاه ویژه به دا‌م‌پزشکی و توجه داشتن به مباحث سلامت غذا با منشأ دامی در این شهرستان بسیار حائز اهمیت است. 

«ابوذر کوثری» افزود: تامین امنیت غذایی اهمیت فراوانی در سلامت جامعه دارد و حمایت و توجه به فعالیت‌های دام‌پزشکی این مهم را تضمین می‌کند. 

این خبر را به اشتراک بگذارید