• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
شنبه 20 مهر 1398
کد مطلب : 84280
+
-

کاهش تصادفات درون‌شهری در کرج

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان البرز با بیان این‌که روزانه به طور متوسط حدود 3میلیون تردد در معابر درون‌شهری البرز انجام می‌شود می‌گوید: استان البرز در آمار مرگ و میر تصادفات عابران پیاده در معابر درون‌شهری سال گذشته رتبه اول را داشت که این رقم امسال کاهش خوبی داشت اما برای به صفر رساندن این آمار نیازمند آموزش، افزایش پل‌های هوایی و گذرگاه‌های عابر پیاده ایمن هستیم. 

به گزارش همشهری سرهنگ «غلامعلی شرق» با اشاره به این‌که تصادفات منجر به فوت در معابر درون‌شهری استان 17 درصد کاهش داشته است، می‌گوید: از مجموع آمار متوفیان بیش از ۸۰ درصد عابرپیاده بوده‌اند که می‌طلبد مسئولان ذیربط با اقدامات لازم برای کاهش این معضل عزم جدی به کار گیرند.

 وی می‌افزاید: در مجموع تصادفات درون‌شهری امسال ۲۷ درصد کاهش داشته که نشان‌دهنده همکاری بیش از پیش رانندگان و نظارت مستمر و گسترده ماموران پلیس راهور بوده است. همچنین در این مدت تصادفات منجر به مصدومیت البرز 8 درصد و تعداد مجروحان نیز ۲۱ درصد کاهش داشته است.

رئیس پلیس راهور البرز با بیان این‌که از سال 97 به بعد با تلاش پلیس و همکاری 28 ارگان دخیل در امر ترافیک در 4 شهر استان، تعداد تصادفات منجر به فوت کاهش خوبی داشته، اضافه می‌کند: در 2 شهر کرج و فردیس کماکان شاهد افزایش تصادفات فوتی به‌خصوص عابران پیاده در معابر هستیم. 

سرهنگ شرق با تاکید بر این‌که رعایت نکردن قوانین از سوی راننده‌ها و همچنین عابران پیاده، خیابان‌ها را برای عابران ناامن می‌کند، می‌گوید: ضرورت دارد خانواده‌ها نسبت به آموزش قوانین و فرهنگ ترافیکی به فرزندان خود اهتمام ویژه داشته باشند و در زمان عبور از عرض معابر، کودکان و افراد مسن را همراهی کنند و برای عبور از معابر حتی‌المقدور از گذرگاه‌ها و بلوک‌های عابرپیاده که راننده‌ها توجه بیشتری به آن دارند، عبور کنند.

وی می‌افزاید: مدیران شهرداری نیز باید با توجه و اهمیت بیشتر به نصب علائم و هشدارهای ترافیکی در همه مناطق، برای ایمن کردن معابر اقدام کنند تا دیگر شاهد تصادفات عابران در معابر نباشیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید