• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
چهار شنبه 17 مهر 1398
کد مطلب : 84165
+
-

توپ را بلند کنیم، استراماچونی عصبانی می‌شود!

توپ را بلند کنیم، استراماچونی عصبانی می‌شود!

امیرحسین اعظمی

آرش رضاوند برای نخستین بار در نفت تهران چهره شد و خودش را به‌عنوان یکی از بهترین هافبک‌های بازیساز در فوتبال ایران معرفی کرد. او با علی دایی به سایپا رفت و درخشش در این تیم باعث شد تا در نهایت پیراهن استقلال تهران را بر تن کند؛ تیمی که از دوران نوجوانی عاشقش بود. با رضاوند درخصوص شرایط فعلی استقلال صحبت کردیم، او به آینده تیمش امیدوار است و تأکید می‌کند که آبی‌پوشان به کورس قهرمانی بازخواهند گشت.
    6هفته ابتدایی لیگ برتر برای تو چطور سپری شد؟ از عملکردت راضی هستی؟
بازی در استقلال و پرسپولیس نسبت به سایر تیم‌ها متفاوت است. هر بازیکنی که به یکی از این دو تیم می‌آید نیاز به زمان دارد تا خودش را نشان دهد. البته امسال در استقلال تغییرات زیادی رخ داد و تیم در مجموع نیاز به زمان دارد. سرمربی هم تغییر کرده و طبیعتا استراماچونی زمان می‌خواهد تا تفکراتش را در تیم پیاده کند. چند هفته هم نتیجه نگرفت و کار سخت‌تر شد ولی خوشبختانه با کسب 2 برد در لیگ برتر و جام حذفی شرایط بهتری پیدا کردیم.
  در بازی‌های ابتدایی که برای استقلال به میدان رفتی استرس نداشتی؟
استرس خاصی نداشتم ولی مسئولیت سنگینی که با پوشیدن پیراهن این تیم بر دوش دارم، کار را سخت می‌کند.
  پُست اصلی تو هافبک بازیساز است ولی چرا در استقلال یک خط عقب‌تر بازی می‌کنی؟
خب، آن جلو بازیکنانی مثل داریوش شجاعیان و فرشید اسماعیلی هستند. سرمربی هم تشخیص می‌دهد یک خط عقب‌تر از من استفاده کند. من از دروازه دور هستم ولی تلاش می‌کنم تا وظایفم را به‌خوبی انجام دهم. معمولا بازیکنانی که گل می‌زنند یا پاس گل می‌دهند بیشتر در چشم هستند ولی سرمربی هر کاری از من بخواهد باید آن را انجام دهم. به‌عنوان مثال در آخرین بازی‌ای که با سیستم
 2-4-4بازی کردیم به‌عنوان هافبک چپ به میدان رفتم.
  فکر می‌کنی استقلال شانسی برای قهرمان شدن داشته باشد؟
نمی‌گویم حتما قهرمان می‌شویم ولی قطعا به کورس قهرمانی برمی‌گردیم. با سپاهان که صدرنشین است 8امتیاز فاصله داریم و جبران این اختلاف امتیاز در 24بازی سخت نیست. امسال چند تیم مدعی هستند ولی هیچ تیمی از حالا نمی‌تواند ادعای قهرمانی داشته باشد.
  کار کردن با استراماچونی چطور است، کاراکتر و کار فنی این مربی را چطور ارزیابی می‌کنی؟
استراماچونی مربی بزرگی است و در کارش به‌شدت جدی است. او اصول تاکتیکی خاص خودش را دارد و ما معمولا تمرینات متنوعی را زیرنظر این مربی انجام می‌دهیم. همه ما سعی می‌کنیم از این مربی بیشترین استفاده را ببریم. او اصرار شدیدی به بازی روی زمین و بازیسازی از عقب دارد. اگر توپ را بلند کنیم به‌شدت عصبانی می‌شود.
  چرا اینقدر سیستم عوض می‌کنید؟
این موضوع به تفکرات سرمربی مربوط می‌شود. به هر حال استراماچونی تلاش می‌کند تا تفکراتش را در تیم پیاده کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید