• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
چهار شنبه 17 مهر 1398
کد مطلب : 84117
+
-

سارقان خرما به شاهد سرقت رحم نکردند

سارقان خرما به شاهد سرقت رحم نکردند


مردان مسلح هنگام سرقت از نخلستان، وقتی با مرد باغداری روبه‌رو شدند او را به رگبار گلوله بستند تا هیچ شاهدی برای سرقت‌شان وجود نداشته باشد، اما چند روز بعد در دام پلیس گرفتار شدند.
به گزارش همشهری، روز 28شهریور‌ماه امسال به مأموران انتظامی شهرستان سیب و سوران در استان سیستان و بلوچستان خبر رسید مرد 60ساله‌ای که بر اثر شلیک گلوله مجروح شده بود بعد از انتقال به بیمارستان رازی سراوان جانش را از دست داده است. شواهد نشان می‌داد که این مرد باغدار هنگامی که در نخلستانش در روستای ناصرآباد مشغول آبیاری درختان بوده، از ناحیه شکم و پای چپ هدف اصابت گلوله چند مرد مسلح قرار گرفته است. در این شرایط تحقیقات برای شناسایی عاملان این جنایت آغاز شد.
تحقیقات کارآگاهان جنایی حاکی از آن بود که افراد مسلح به‌احتمال زیاد با انگیزه سرقت خرما دست به این جنایت زده‌اند، چرا که بررسی‌های میدانی نشان می‌داد از نخلستان مجاور محل حادثه مقداری خرما سرقت شده است. با اینکه مردان مسلح پس از جنایت گریخته بوده و هیچ ردی از خود به جا نگذاشته بودند، اما چند روز بعد مأموران به اطلاعاتی درباره آنها دست یافتند. این اطلاعات نشان می‌داد که آنها 4نفر هستند که سوار بر موتورسیکلت از محل جنایت گریخته‌اند. همچنان بررسی گلوله‌های شلیک شده نیز حاکی از آن بود که آنها از یک اسلحه کلاشنیکف و یک کلت کمری استفاده کرده‌اند.
هرچه تحقیقات ادامه پیدا می‌کرد مأموران به اطلاعات تازه‌تری دست پیدا می‌کردند تا اینکه سرانجام پی بردند یکی از افراد شرور منطقه در پشت پرده این جنایت قرار دارد. او پیش از این نیز چند مرتبه به اتهام شرارت دستگیر و زندانی شده بود، بررسی‌ها نشان می‌داد این بار نیز با همدستی 3نفر دیگر قصد سرقت خرما از نخلستان را داشته و چون مرد باغدار آنها را دیده بود به سویش شلیک کرده و وی را به قتل رسانده‌اند.
براساس اطلاعاتی که مأموران به‌دست آورده بودند 4جوان شرور به ارتفاعات منطقه بیرک گریخته بودند و تلاش‌ها برای دستگیری آنها با دشواری ادامه داشت، تا اینکه روز دوشنبه مأموران دریافتند یک نفر از آنها به یکی از روستا‌های حاشیه شهر سوران بازگشته است. در این شرایط بود که مأموران در عملیاتی غافلگیرانه او را دستگیر کردند.
سردار احمد طاهری، جانشین انتظامی استان سیستان و بلوچستان در این‌باره به همشهری گفت: متهم در یک تعمیرگاه خودرو مخفی شده بود که مأموران او را محاصره و در اقدامی ضربتی دستگیر کردند. همکارانم در بازرسی از مخفیگاه متهم یک قبضه کلاشنیکف همراه با مقادیری مهمات کشف کردند. وی ادامه داد: متهم به قتل که ۳۰سال دارد، در جریان بازجویی‌ها  به ‌دست داشتن در این جنایت اعتراف کرد و گفت با دوستانش مشغول سرقت خرما بودند که مقتول متوجه آنها شده و گفته شما را دیدم و آنها نیز به همین دلیل به سویش تیراندازی کرده و او را به قتل رسانده‌اند. به گفته سردار طاهری، هم‌اکنون متهم در بازداشت به سر می‌برد و تحقیقات برای دستگیری سایر همدستانش ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید