• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
چهار شنبه 17 مهر 1398
کد مطلب : 83991
+
-

اجرای ۲۷ پروژه آبخیزداری در گیلان

سرپرست معاونت فنی و آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان از افزایش اعتبارات حوزه آبخیزداری استان و اجرای 20 پروژه اجرایی و 7 پروژه مطالعاتی آبخیزداری در استان خبر داد.«فریور نقوی» در گفت‌وگو با تسنیم اظهار کرد: برای اجرای این پروژه‌ها علاوه بر اعتبار 210 میلیارد ریالی از محل منابع ملی حدود 5 میلیارد و 165 میلیون ریال اعتبار نیز از محل منابع استانی در نظر گرفته شده است.

سرپرست معاونت فنی و آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان تخصیص اعتبار 210 میلیارد ریالی از محل صندوق توسعه ملی در سال جاری را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: امسال طبق برنامه، پروژه‌های آبخیزداری این اداره کل در 20 حوزه کاری در شهرستان‌های مختلف استان اجرایی می‌شوند.نقوی تصریح کرد: برخی از پروژه‌های آبخیزداری گیلان 100 درصد تکمیل شده و به پایان رسیده‌اند. 

برخی دیگر از پروژه‌ها نیز حدود 70 تا 80 درصد و تعدادی هم با 20 تا 35 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا شدن هستند. وی از ابلاغ اعتبارات 5 میلیارد و 165 میلیون ریالی به پروژه‌های آبخیزداری گیلان از محل منابع استانی خبر داد و گفت: طرح‌های این بخش در قالب پروژه‌های مختلف در 6 شهرستان مختلف استان برنامه‌ریزی شده‌اند و پس از پایان مراحل تعیین مجری، برای عملیاتی شدن به پیمانکاران مربوطه واگذار می‌شوند.

سرپرست معاونت فنی و آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان ادامه داد: بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که بین سازمان جنگل‌ها، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری و استانداری گیلان منعقد شده قرار است اعتباراتی برای پروژه‌های آبخیزداری در نظر گرفته شود. نقوی میزان این اعتبارات را حدود 100 میلیارد ریال اعلام کرد و با بیان این‌که با منابع یاد شده نسبت به ایمن‌سازی محیط و عرصه‌های استان اقدام می‌شود، افزود: در حال حاضر منتظر ابلاغ این اعتبارات هستیم بنابراین به محض ابلاغ منابع مالی یاد شده عملیات مربوط به پروژه‌های‌ آبخیزداری را در نقاط مختلف استان آغاز می‌کنیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید