• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
سه شنبه 16 مهر 1398
کد مطلب : 83737
+
-

خدمت‌رسانی موکب‌های البرز به 35 هزار زائر

خبر
خدمت‌رسانی موکب‌های البرز به 35 هزار زائر

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات البرز گفت: مقرر شده 24 موکب در کربلای معلی، 28 موکب در نجف اشرف و 15 موکب در مسیر نجف به کربلا به 35 هزار نفر خدمت‌رسانی کنند.
به گزارش فارس، «سلیمان شکری» از ثبت‌نام 67 موکب البرزی در پیاده‌روی اربعین خبر داد و افزود: مواکب طی فرایندی مجوز مربوطه را از ستاد مرکزی اربعین دریافت کرده‌اند و این مجوز حکمی است برای ورود آنها به سامانه‌ای که اطلاعات تمام مواکب در آن ثبت شده است. شماره پروانه و کد ملی مدیر اجرایی موکب وارد سامانه شده و فعالیت‌های موکب در آن ثبت می‌شود.
وی ادامه داد: فرایند بعدی مربوط به انتقال بار است، به طوری که برای انتقال اقلام از ایران به عراق برای خدمت‌رسانی باید در سامانه مذکور که فهرست اقلام مجاز و غیرمجاز در آن نوشته شده، ثبت‌نام شود. پس از ثبت‌نام تاییدیه‌ای از سامانه گرفته می‌شود و سپس گمرک کار اظهار محموله و کاپوتاژ خودروها را در استان انجام می‌دهد.

شکری با بیان این‌که در سال‌های گذشته اظهار محموله و کاپوتاژ در استان‌های مرزی انجام می‌شد و رانندگان و خودروها را با مشکلاتی مواجه می‌کرد، افزود: پس از ثبت اقلام موردنیاز برای انتقال، پیامکی برای مرز، راننده و مسئول موکب ارسال می‌شود که براساس زمانبندی خاصی خودرو حرکت کند تا در مرز تجمع خودروها صورت نگیرد.
وی بیان کرد: 22 دستگاه خودرو از استان البرز در مرز حضور دارند و 6 دستگاه نیز از مرز خارج شده‌اند. 172 مورد کاپوتاژ انجام شده، اما بخشی از بارها هنوز منتقل نشده‌اند، زیرا با کمبود خودرو مواجهیم و در انتقال بار مشکلاتی بر سر راه ما وجود دارد. بخشی از بارها به صورت موقت منتقل می‌شوند که برای برگشت آنها نیز با مشکلاتی مواجه می‌شویم.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات البرز خواستار اتخاذ تدابیری برای تأمین خودرو و انتقال بارها در زمانبندی تعیین‌شده از سوی استانداری شد و مطرح کرد: 250 میلیون تومان کمک نقدی و 450 میلیون تومان کمک غیرنقدی از سوی فرمانداری ساوجبلاغ و 164 میلیون تومان کمک نقدی و 45 میلیون تومان کمک غیرنقدی از سوی فرمانداری فردیس جمع‌آوری و تحویل ستاد مرکزی شد.

شکری ادامه داد: فرمانداری طالقان 6 میلیون تومان کمک نقدی، 510 کیلوگرم برنج و مقداری اقلام دیگر، فرمانداری هشتگرد 130 میلیون تومان کمک نقدی و 106 میلیون تومان کمک غیرنقدی، فرمانداری نظرآباد 140 میلیون تومان برای خرید امکانات و فرمانداری اشتهارد نیز 171 میلیون تومان کمک نقدی و 540 میلیون تومان کمک غیرنقدی جمع‌آوری کرده‌اند.
وی با بیان این‌که حدود 40 الی 50 درصد اقلام موردنیاز تأمین شده است، اظهار کرد: هماهنگی لازم برای برقراری امنیت با پلیس نجف صورت گرفته است. 

این خبر را به اشتراک بگذارید