• پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 1 ذی القعده 1445
  • 2024 May 09
سه شنبه 16 مهر 1398
کد مطلب : 83717
+
-

اهمیت توسعه واحدهای بوم‌گردی

بوم‌گردی
اهمیت توسعه واحدهای بوم‌گردی

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان با تاکید بر جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر گفت: روستاییان اگر از شغل خوبی برخوردار بوده و‌ یک اشتغال پایدار داشته باشند، قطعا به شهر مهاجرت نکرده و در روستا به زندگی خود ادامه می‌دهند به همین دلیل با ایجاد واحدهای بوم‌گردی سعی در کاهش مهاجرت داریم.

 به گزارش فارس «حمیدرضا آذرپور» با بیان این‌که روستاهای استان دارای بهترین شرایط برای توسعه گردشگری هستند، اظهار کرد: گیلان به لحاظ جاذبه‌های گردشگری و روستایی دارای ظرفیت بسیار خوبی است که توجه به این امر به توسعه استان کمک می‌کند.وی با اشاره نقش واحدهای بوم‌گردی در ایجاد اشتغال در استان گفت: ساخت و توسعه واحدهای بوم‌گردی در روستاها علاوه بر ایجاد اشتغال برای جوانان باعث شناسایی فرهنگ مردم آن منطقه به گردشگران می‌شود.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان با بیان این‌که توجه به آیین‌های بومی محلی موجب آشنایی گردشگران با فرهنگ غنی استان می‌شود، بیان کرد: گیلان دارای فرهنگ غنی و آیین‌های بومی محلی بسیار زیاد و‌ زیبایی است که به دست فراموشی سپرده شده‌اند. در این زمینه واحدهای بوم‌گردی نقش موثری در معرفی این آیین‌ها دارند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید