• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
سه شنبه 16 مهر 1398
کد مطلب : 83640
+
-

کیوی گیلان به روسیه صادر می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان: امکان صادرات محصولات کشاورزی خصوصا کیوی به این کشور فراهم شد

بازرگانی
کیوی گیلان به روسیه صادر می‌شود

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: دروازه‌های صادرات کیوی استان به کشور روسیه باز شد.«علی درجانی» در گفت‌و‌گو با ایرنا با اشاره به فراهم شدن امکان صادرات محصولات کشاورزی خصوصا کیوی به کشور روسیه افزود: کیوی گیلان به دلیل کیفیت عالی، بازار پسندی بالایی را در کشور روسیه دارد.وی ادامه داد: روسیه به دلیل موقعیت جغرافیایی و بازار مناسب، بستر خوبی برای فعالیت کشاورزان گیلانی، ارز‌آوری و کسب درآمد است. بیشترین کیوی استان در تالش، رودسر و آستارا تولید می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به این‌که سال گذشته ۱۵۴ هزار تن کیوی از باغ‌های استان برداشت شد، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود در سال جاری ۱۸۰ هزار تن کیوی برداشت شود.وی صادرات کیوی با کیفیت را تضمین‌کننده حفظ بازارهای موجود و گسترش آنها دانست و تصریح کرد: سال گذشته ۶۷ هزار و ۵۰۰ تن کیوی گیلان به کشورهای حاشیه خلیج فارس و روسیه صادر شد.به گفته این مسئول، 7500 نفر در باغ‌های کیوی گیلان مشغول کار هستند و بازار خوب کیوی موجب افزایش پرورش این محصول شده است.

سطح زیر کشت باغ‌های کیوی در کشور، ۱۲ هزار و ۱۵۲ هکتار است که از این میزان 5746 هکتار مربوط به گیلان است. سال گذشته ۶۷ هزار و ۵۰۰ تن صادرات کیوی، ۴۷ میلیون دلار ارزآوری برای کشور داشت.۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر در گیلان در تولید کیوی فعالیت دارند. تالش با 2800 هکتار اراضی زیر کشت بزرگ‌ترین تولیدکننده کیوی استان است و پس از آن رودسر و آستارا در رتبه‌های بعدی قرار دارند. 

این خبر را به اشتراک بگذارید