• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
سه شنبه 16 مهر 1398
کد مطلب : 83632
+
-

برگزاری مراسم یادروز حافظ با حضور وزیر ارشاد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد فارس: برنامه های یادروز حافظ از 18 مهر در تالار حافظ آغاز می شود

برگزاری مراسم یادروز حافظ با حضور وزیر ارشاد

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به آغاز برنامه‌های یادروز از روز 18 مهر گفت: ویژه‌برنامه یادروز حافظ شامگاه 19 مهر در آرامگاه این شاعر جهانی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود. 

به گزارش ایسنا، «صابر سهرابی» در نشست خبری تشریح برنامه‌های یادروز حافظ گفت: برنامه‌های یادروز حافظ از روز 18 مهر با افتتاح نمایشگاه نگارگری «رضوان کریمی» از هنرمندان کشوری در تالار حافظ، آغاز خواهد شد.

وی با بیان این‌که برنامه اصلی ساعت 19 روز 19 مهر در آرامگاه حافظ با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود گفت: در این مراسم استاندار فارس، نماینده ولی فقیه در فارس، شماری از هنرمندان، نویسندگان، پژوهشگران و ادیبان حاضر خواهند بود.

این مسئول با بیان این‌که به دستور استاندار فارس از 7 سفیر برای شرکت در مراسم یادروز حافظ دعوت شده که هنوز پاسخ نداده‌اند گفت: یکی دیگر از برنامه‌ها برپایی نمایشگاه خوش‌نویسی از روز 20 مهر در نگارخانه تار و پود خواهد بود.
سهرابی با اشاره به همزمانی یادروز حافظ با ایام اربعین حسینی گفت: تلاش شده است که تمام برنامه‌های پیش‌بینی‌شده متناسب با این ایام باشد. لذا اجرای موسیقی با حضور «محمد معتمدی» و یک نی‌نواز خواهد بود.

 مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس همچنین از اجرای برنامه‌هایی همزمان در 29 شهرستان استان در روز 20 مهرماه ویژه بزرگداشت حافظ خبر داد و گفت: امسال از یک کتاب در برنامه ویژه یادروز حافظ رونمایی می‌شود.

سهرابی یکی از برنامه‌ها را برگزاری نمایشگاه خوش‌نویسی از آثار خوش‌نویسان استان فارس دانست و گفت: روز 20 مهرماه، گلباران مقبره حافظ با حضور فرهنگوران و ویژه‌برنامه‌های دانش‌آموزی و فرهنگیان از دیگر برنامه‌ها خواهد بود. رئیس مرکز حافظ‌شناسی هم اعلام کرد که برنامه‌های علمی یادروز حافظ در 20 مهر با حضور حافظ‌پژوهان، ادیبان و اندیشمندانی در قالب 2 برنامه صبح و عصر برگزار می‌شود.

«کاوس حسن لی» خاطرنشان کرد: علاوه بر سخنرانی‌های علمی که با موضوع حافظ و انسان انجام خواهد شد، رونمایی از یک مجموعه‌ای 11 جلدی و معرفی کتاب سال حافظ را خواهیم داشت که نام این آثار در هنگام رونمایی اعلام خواهد شد.
 وی با بیان این‌که امسال نشان علمی حافظ‌شناسی به کسی اعطا نمی‌شود گفت: طی 20 سال گذشته، تنها به 5 نفر این نشان فاخر علمی اعطا شده و قرار نیست که هر سال این برنامه انجام شود. اعطای این نشان تابع شرایط و شاخص‌هایی خاص است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید