• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 15 مهر 1398
کد مطلب : 83459
+
-

تزریق سرم جان 2 زاهدانی را گرفت


دادستان زاهدان از مرگ کودکی 7‌ ساله و جوانی 27ساله در این شهر به‌دلیل تزریق سرم خبر داد.
حجت‌الاسلام علی موحدی‌راد به میزان گفت: کودکی 7‌ساله و جوانی ۲۷ساله که به‌دلیل سرماخوردگی به مطب یک پزشک فاقد مجوز مراجعه کرده بودند بر اثر تزریق سرم جان خود را از دست دادند. وی ادام داد: در پی شکایت معاونت بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از طبابت پزشکی در مطب فاقد مجوز، این مطب توسط اداره تعزیرات پلمب شده بود که این پزشک دوباره اقدام به فک پلمب کرده بود.
وی ادامه داد: در دستوری معاون دادستان به همراه قاضی ویژه و تیمی از پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان و آگاهی به محل رفته و در بازرسی از مطب مشخص شده، موارد بهداشتی رعایت نشده و مقادیری داروی غیرمجاز و سقط جنین نیز در آنجا کشف شده است. دادستان زاهدان ادامه داد: این مطب غیرمجاز و فاقد مجوز امروز پلمب شد و پزشک نیز که ۶۰ سال دارد در بازداشت به سر می‌برد. وی همچنین از طرح شکایت ۲ خانواده در این رابطه خبر داد و افزود: یک پسر 7ساله و جوان ۲۷ساله که به‌دلیل سرماخوردگی به این مطب مراجعه کرده بودند بر اثر تزریق سرم فوت شدند که این موضوع در حال بررسی است. پدر یکی از اولیای دم مدعی است که در مراسم ترحیم ۲ نفر‌ شرکت داشته که خانواده آنها نیز فرزندانشان در همین مطب تحت درمان قرار داشتند.
موحدی‌راد در ادامه گفت: آمپول‌هایی که این پزشک در مطب به بیماران برای سرماخوردگی تزریق می‌کرد، داروهایی بیمارستانی هستند که برای جلوگیری از شوک و تنگی نفس بیمار، حتما باید در بیمارستان تزریق شود. به گفته وی تحقیقات تکمیلی در این رابطه در حال انجام است.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :