• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
دو شنبه 15 مهر 1398
کد مطلب : 83391
+
-

منطقه آزاد ماکو چشم‌انتظارگردشگران

منطقه ماکو با موقعیت استراتژیک خود قابلیت خوبی برای رونق گردشگری تجاری دارد چراکه محل تعامل میان سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی و فرصتی برای حضور هم‌زمان فعالان اقتصادی از سراسر دنیاست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مدیر توسعه گردشگری سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو با بیان این مطلب اظهار کرد: منطقه آزاد ماکو - بزرگ‌ترین منطقه آزاد ایران - همانند سایر مناطق کشور دارای ظرفیت‌هایی برای توسعه گردشگری در حوزه‌های مختلف است؛ چه در حوزه گردشگری به لحاظ آثار و ابنیه تاریخی که بخش عمده‌ای از بنا‌ها به بناهای به جا مانده از دوره قاجار مربوط است چه طبیعت بکری که در منطقه برای رونق طبیعت‌گردی یا فعالیت‌های اکوتوریستی در منطقه ماکو هست، چه رونق فعالیت‌های مرتبط به بوم‌گردی و گردشگری روستایی که در حال حاضر نیز در این حوزه فعال است. 

«مهدی عبدالله‌زاده» ادامه داد: با توجه به موقعیت منطقه آزاد ماکو به لحاظ این‌که در همسایگی با کشور ترکیه و نخجوان قرار دارد، قابلیت خوبی برای رونق گردشگری تجاری ایجاد کرده است که طی سال‌های گذشته با استقرار سازمان منطقه آزاد و فعالیت‌هایی که سازمان در ارتباط با رونق این فعالیت‌ها داشته، شاهد تحولات مؤثری در توسعه گردشگری منطقه بودیم و این امر باعث شده انگیزه و تقاضا برای حضور سرمایه‌گذاران ایجاد شود. قطعاً سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در فعالیت‌های گردشگری در کنار این که جاذبه‌های موجود را می‌سنجند، مخاطب این ظرفیت‌ها را هم در نظر می‌گیرند. 

عبدالله‌زاده با تاکید بر موقعیت ماکو که در مسیر مسافران به سمت ترکیه قرار دارد، افزود: حجم جالب توجهی از گردشگران هر سال، هم برای بازدید از منطقه و هم به لحاظ مسیر گذر به کشور همسایه ترکیه از این خطه گذر می‌کنند که این تردد توجیه اقتصادی فعالیت‌های سرمایه‌گذاران در ارتباط با فعالیت گردشگری را بالا برده است. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید