• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
دو شنبه 15 مهر 1398
کد مطلب : 83382
+
-

پیشرفت ۷۷ درصدی جاده کریق- آرموداق در نیر

عملیات اجرایی مسیر کریق (نیر) – آرموداق (میانه) شتاب گرفته و در حال حاضر، از پیشرفت ۷۷ درصدی برخوردار است. به گزارش ایرنا، رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نیر با اعلام این خبر گفت: برای احداث این پروژه تاکنون ۴۵ میلیارد ریال هزینه شده و ۴۵ میلیارد ریال نیز برای تکمیل آن نیاز است.

«سید مهدی حسینی» افزود: عملیات اجرایی مسیر کریق– آرموداق در حوزه استحفاظی استان اردبیل به طول 8 کیلومتر از سال 94 آغاز شده و از شروع کارهای عمرانی در این پروژه تا سال 97 بدون لحاظ اعتبار سهم استانی ادامه یافته و در حال حاضر نیز، با جدیت تمام در حال اجراست.

وی گفت: در تمامی طول حوزه استحفاظی این شهرستان حجم عملیات خاک‌برداری و خاک‌ریزی در حدود ۴۰۰ هزار متر مکعب به اتمام رسیده و از این مقدار نیز ۲ کیلومتر زیرسازی و آماده آسفالت و در حال اجرای روکش آسفالت است. با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه، تمامی مسیر پروژه تا پایان مردادماه ۹۹ تکمیل و افتتاح خواهد شد.

حسینی به اهداف و مزایای احداث و تکمیل این مسیر اشاره کرد و افزود: تکمیل و بهره‌برداری از جاده کریق– آرموداق سبب تکمیل شبکه راه‌های کشوری و تسهیل ارتباط راه‌های مواصلاتی استان با استان‌های همجوار خواهد شد. همچنین، تکمیل این مسیر موجب کاهش مسافت مرکز استان تا تهران می‌شود و ایمنی تردد در طول مسیر به جهت نبود تونل و شیب‌های تند و رونق اقتصادی مناطق موجود در مسیر با دسترسی سریع به بازار استان‌های همجوار نیز از مزایای دیگر تکمیل این مسیر است.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :