• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
یکشنبه 14 مهر 1398
کد مطلب : 83219
+
-

حذف یارانه۷۰۰ هزار متمکن


 وزیر رفاه با بیان اینکه در این دوره قریب به ۱۷۰ هزار خانوار یعنی ۷۰۰ هزار نفر از اقشار متمکن که ضریب خطای کمتری دارند در مرحله اول در دستور حذف یارانه قرار گرفتند، گفت: متأسفانه اعتراض در اقشاری صورت می‌گیرد که جای تعجب دارد؛ ازجمله مدیران کل برخی دستگاه‌ها و صاحبان مشاغل آزاد که علی‌الاصول نباید معترض باشند، اما هستند.
به گزارش ایسنا، محمد شریعتمداری در حاشیه گردهمایی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، گفت: مجموعا مجلس به دولت تکلیف و اختیار داده که نسبت به حذف یارانه 3دهک درآمدی اقدام کند که به لحاظ تعداد جمعیت ۲۴ میلیون نفر می‌شود. بررسی‌های ما در نمودار میزان درآمد خانوار به شکل U  است؛ یعنی جمعیت اندکی در حد چند صدک و یک دهک افرادی هستند که شرایط زندگی بسیار نامطلوبی دارند. از آن سو هم به همین تعداد، وضعیت بسیار مطلوبی دارند. در حذف آنها که توان مالی دارند، هیچ مشکلی وجود ندارد و داریم در این مسیر گام برمی‌داریم.
وزیر رفاه با بیان اینکه قریب به ۱۷۰ هزار خانوار یعنی ۷۰۰ هزار نفر از اقشار متمکن که ضریب خطای کمتری دارد در مرحله اول در دستور حذف قرار گرفتند، گفت: هرچه به سمت جلو حرکت می‌کنیم به قاعده U و افرادی که به لحاظ درآمدی مشابهت‌هایی دارند و طبقه متوسط جامعه را تشکیل می‌دهند، می‌رسیم. حتما باید برای این افراد با احتیاط عمل کنیم. قصد نداریم در این شرایط معیشتی خانوارها ضریب خطا در طبقه متوسط بالا برود و بخشی از آنها مشمول حذف شوند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :