• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
یکشنبه 14 مهر 1398
کد مطلب : 83218
+
-

ارائه خدمات رایگان درمان ناباروری به افراد تحت‌پوشش بهزیستی


رئیس مرکز مدیریت پیوند وزارت بهداشت با بیان اینکه درحال حاضر نسبت به سال‌های گذشته ارائه خدمات درمان ناباروری افزایش یافته است، گفت: این خدمات برای جامعه هدف تحت پوشش بهزیستی رایگان است.
به گزارش فارس، مهدی شادنوش گفت: درحال حاضر نسبت به سال‌های گذشته ارائه خدمات در حوزه درمان ناباروری افزایش یافته است و اکنون حدود ۸۸ مرکز در سراسر استان‌ها درحال فعالیت هستند.
 وی افزود: در گذشته افرادی که از این خدمات استفاده می‌کردند یک‌بار در سال تحت پوشش حمایت‌های مالی قرار می‌گرفتند، ولی در دستورالعمل جدید این خدمات تا ۳ بار در سال به‌صورت حمایتی ارائه می‌شود. این خدمت در گذشته به خانم‌ها تا ۴۳ سالگی ارائه می‌شد، ولی اکنون سن ارائه خدمات 2 سال افزایش یافته است. وی افزود: عموم مردم می‌توانند با پوشش ۸۵ درصدی خدمات را دریافت کنند، ولی ارائه خدمات درمان ناباروری برای جامعه هدفی که تحت پوشش بهزیستی هستند، رایگان است.
شادنوش در رابطه با پروسه‌های درمان، بیان‌کرد: طبق استانداردهای جهانی فرایندهای درمانی بین ۳۰ تا ۳۵ درصد موفقیت کسب می‌کنند. فرایند درمانی در دنیا وجود ندارد که در نوبت اول 100درصد موفقیت‌آمیز باشد. گاهی ممکن است دوره‌ها و سیکل‌های زیادی طی شود تا پاسخی مثبت دریافت شود، ولی تلاش شده است که لیست‌های انتظار به حداقل زمان برسند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید