• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 14 مهر 1398
کد مطلب : 83071
+
-

ایلام 8 درصد صادرات کشور را در اختیار دارد

ایلام 8 درصد صادرات کشور را در اختیار دارد

استاندار ایلام گفت: استان حدود 8 درصد صادرات غیرنفتی کشور را در اختیار دارد که باید برای افزایش آن تلاش شود. به گزارش ایرنا، «قاسم سلیمانی دشتکی» تاکید کرد: باید تلاش کنیم صادرات کالا از مرز مهران را به ۲ میلیارد دلار برسانیم که تحقق آن نیازمند حذف سختگیری‌ها بی‌مورد و موانع صادراتی است.

وی افزود: تمامی مسئولان ذی‌ربط وظیفه دارند موانع پیش روی صادرات از مرزهای استان را شناسایی و برطرف کنند چراکه با وجود تحریم کشورهای غربی، رونق صادرات با همسایگان می‌تواند راهکاری برای برون‌رفت از شرایط کنونی باشد. سلیمانی دشتکی گفت: برخی از کالاها با توجه به فسادپذیری‌شان نباید در مرز متوقف شوند تا صادرکنندگان نیز بتوانند به راحتی کالاها و محصولات خود را به طرف مورد نظر عرضه کنند.

وی ادامه داد: نباید قانون و تاجر را معطل کرد، کمک کنیم بار هرچه سریع‌تر از گمرک خارج شود و امیدواریم تا پایان سال رشد خوبی در زمینه صادرات داشته باشیم. استاندار ایلام بر تسهیل صادرات در پایانه مرزی مهران تاکید کرد و افزود: به منظور تفکیک مسیر تردد زوار اربعین و صادرات کالا در پایانه زرباطیه عراق بیش از ۲ هزار متر‌ مربع زمین تسطیح و بیش از 1۲۰۰ کامیون شن و ماسه استفاده شده است. 

سلیمانی دشتکی با بیان این‌که چند نوع کالای قاچاق در مرز مهران وجود دارد، گفت: با قاچاق نفت و گازوئیل در این مرز به خوبی مبارزه شده است. کالای دیگر داروهای مخدر است که در کشور عراق جرم و قاچاق محسوب می‌شود و مسائل اخلاقی و حیثیتی بسیاری در پی دارد.

استاندار اظهار کرد: باید اطلاع‌رسانی دقیق و گسترده در سطح رسانه‌های ملی و فضای مجازی به مردم انجام و با قدرت جلوی قاچاق داروهای مخدر گرفته شود. وی ادامه داد: مورد سوم قاچاق مواد خوراکی است که در کشورمان قیمت آن بسیار ارزان‌تر از عراق است و همین باعث شده قاچاق این کالاها در مرز صورت بگیرد.


سرمایه‌گذاری ۱۵ هزار میلیاردی وزارت نفت در استان ایلام

استاندار ایلام در گفت‌وگو با ایسنا نیز از سرمایه‌گذاری ۱۵ هزار میلیارد تومانی وزارت نفت در این استان خبر داد. سلیمانی دشتکی از اهتمام جدی دولت تدبیر و امید در توسعه بخش نفت و گاز و پتروشیمی در استان ایلام گفت و افزود: وزارت نفت ظرف یک سال گذشته بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان در پروژه‌های استان ایلام سرمایه‌گذاری کرده است. وی تاکید کرد: این سرمایه‌گذاری در پروژه‌های مختلف مانند لرزه‌نگاری در شهرستان‌های ایوان، چرداول، آبدانان و دهلران، pp پتروشیمی ایلام، توسعه میادین نفتی دانان و... صورت گرفته است.

این خبر را به اشتراک بگذارید