• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 14 مهر 1398
کد مطلب : 83058
+
-

اجرای ۱۱۰ برنامه برای کودکان سمنانی

 مدیرکل کانون پرورش فکری سمنان از اجرایی شدن ۱۱۰ برنامه در هفته‌ ملی کودک در استان خبر داد و گفت: این برنامه‌ها در ۲۳ مرکز فرهنگی- هنری ثابت، سیار و پستی کانون پرورش فکری عملیاتی می‌شود.

به گزارش مهر «نبی‌الله خدابخشی» به میزبانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان با بیان این‌که هفته‌ ملی کودک با مشارکت و همراهی دستگاه‌های مربوطه از روز شنبه ۱۳ مهر همزمان با تهران در سراسر این استان آغاز ‌شد، افزود: در این زمینه ۱۱۰ برنامه ویژه این هفته در استان تدارک دیده ‌شده است. 
وی با بیان این‌که شعار هفته ملی کودک «آینده را باید ساخت» انتخاب ‌شده است، افزود: این برنامه‌ها در ۲۳ مرکز فرهنگی- هنری ثابت، سیار و پستی کانون پرورش فکری تا ۱۹ مهر سال جاری اجرایی می‌شود و در آن مربیان به اجرای برنامه‌های شاد و متنوع و برپایی کارگاه‌های تخصصی ویژه کودکان می‌پردازند.

مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان با بیان این‌که نمایشگاه استانی «خانواده شاد» با حضور استاندار سمنان افتتاح می‌شود، افزود: عضویت رایگان در مراکز فرهنگی- هنری کانون پرورش فکری اعم از ثابت، سیار و پستی در روز ۱۸ مهر با عنوان «کودک، کتاب و فرهنگ مطالعه»، برگزاری نمایشگاه با تعامل دستگاه‌های اجرایی عضو کارگروه کودک در تمامی مراکز فرهنگی- هنری کانون پرورش فکری از دیگر برنامه‌های این حوزه خواهد بود.

وی از برگزاری جشنواره استانی قصه‌گویی همزمان با هفته ملی کودک ۱۶ و ۱۷ مهر در سمنان خبر داد و افزود: ثبت‌نام در این دوره از جشنواره، ۲۰ تیر امسال آغاز شد و از مجموع ۳۶۸ شرکت‌کننده، اثر ۲۳۳ قصه‌گوی 2 بخش صحنه‌ای و ۹۰ ثانیه‌ای در سامانه kanoonfest.ir بارگذاری شد.

خدابخشی اظهار کرد: از سوی دبیرخانه استانی این جشنواره، ۴۹ قصه‌گو در 3 بخش نوجوانان دختر و پسر ۱۲ تا ۱۸ سال، ‌زنان و مردان ۱۸ سال به بالا و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها به مرحله‌ استانی راه یافتند که در مدت 2 روز با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید