• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 14 مهر 1398
کد مطلب : 83033
+
-

حسین‌آبادی‌ها صاحب خانه می‌شوند

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سمنان: اعتبار ساخت خانه‌های تازه برای اهالی آسیب‌دیده از رانش زمین در روستای حسین‌آباد کالپوش تأمین شد

عمران
حسین‌آبادی‌ها صاحب خانه می‌شوند


 مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سمنان گفت: اعتبار ساخت خانه‌های تازه برای اهالی آسیب‌دیده از رانش زمین در روستای حسین‌آباد کالپوش و تسهیلات بدون بازپرداخت آنها از سوی دولت تأمین شده است.

«علیرضا فلاحی» در حاشیه بازدید استاندار سمنان از مکان جدید ساخت خانه‌های مردم حسین‌آباد کالپوش در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: 3/14 هکتار از این مکان ۶۰ هکتاری از سوی پژوهشکده سوانح طبیعی کشور برای ساخت‌و‌ساز تأیید شده است.

وی با بیان این‌که تاکنون ۱۸ هزار متر‌ مربع خاک‌برداری در مکان جدید انجام شده است گفت: ۹ درصد عملیات خاک‌برداری و خاک‌‌ریزی توسط بنیاد مسکن انجام شده و فرایند آن به اتمام رسیده است.

فلاحی خدمات‌رسانی دستگاه‌های اجرایی مانند، آب، برق و گاز را ضروری خواند و افزود: در زمینی که برای ساخت خانه اهالی روستای حسین‌آباد در نظر گرفته شده است ۱۰۰ قطعه برای واحدهای آسیب‌دیده اختصاص یافته که ۶۰ قطعه واگذار شده و ۱۴ قطعه هم به دیگر متقاضیان  واگذار می‌شود.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سمنان با بیان این‌که در سایت جدید عملیات اجرایی ۷۴ واحد مسکونی آغاز شده است گفت: با توجه به سردسیر بودن بخش کالپوش، تسریع در ساخت واحد‌های مسکونی ضروری است.

فلاحی با بیان این‌که به واحد‌هایی که عملیات ساخت‌وساز را زودتر انجام دهند ۵۰ میلیون ریال وام بلاعوض پرداخت می‌شود اظهار کرد: واحدهای مسکونی در سایت جدید ۹۵۰ میلیون ریال تسهیلات دریافت می‌کنند و برای سرعت‌بخشی به عملیات اجرایی ساخت‌وساز نقشه به صورت رایگان ارائه می‌شود.

وی اظهار کرد: مشکلی برای تأمین اعتبار واحد‌های مسکونی وجود ندارد و برای هر واحد 8 تن سیمان رایگان در نظر گرفته شده است.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سمنان بیان کرد: در گام اول عملیات قطعه‌بندی زمین در ۱۴ هکتار آغاز شده است و بر اساس برنامه‌ریزی‌ها تاکنون 4 هزار متر‌ مربع زمین برای ساخت بناهای اداری در منطقه حسین‌آباد کالپوش در نظر گرفته شده است.

رانش زمین در بخش کالپوش شهرستان میامی در شرق استان سمنان اواخر سال ۹۷ و اوایل امسال باعث آسیب دیدن زیرساخت‌ها و تخلیه خانه‌ها به منظور حفظ جان اهالی این روستا شد.
بخش کوهستانی کالپوش میامی به مرکزیت روستای رضوان شامل ۱۲ روستا است که دست‌کم ۲۰ هزار نفر جمعیت دارد و شغل بیشتر مردم این منطقه کشاورزی و دامداری است. این بخش در ۲۰۰ کیلومتری شمال شرقی شاهرود قرار دارد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید