• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
پنج شنبه 10 اسفند 1396
کد مطلب : 8295
+
-

جایی برای معرفی ستاره‌های آینده هنر

دهمین نمایشگاه سالانه منتخب نسل نوآغاز می‌شود

مرتضی کاردر|خبر‌نگار: نمایشگاه سالانه منتخب نسل نو، نمایشگاهی است که گالری هما معمولاً آن را برگزار می‌کند. نمایشگاهی که آثار نقاشان و هنرمندان جوان را به نمایش می‌گذارد، هنرمندان جوانی که هنوز نمایشگاهی مستقل برگزار نکرده‌اند و به‌صورت حرفه‌ای وارد عرصه هنر نشده‌اند. نمایشگاه نسل‌نو معمولاً با استقبال علاقه‌مندان هنر مواجه می‌شود چرا که همواره هنرمندان جوانی پیدا می‌شوند که توجه علاقه‌مندان هنر را به‌خود جلب کنند. هنرمندان جوانی که بعدها خیلی از آنها به ستاره‌های هنر تبدیل خواهند شد. در آستانه برگزاری دهمین دوره نمایشگاه نسل نو با هنگامه معمری دبیر نمایشگاه نسل نو گفت‌و‌گوی کوتاهی انجام داده‌ایم.
 
نمایشگاه امسال از چه تاریخی برگزار می‌شود و آثار چگونه انتخاب شده‌اند؟
نمایشگاه امسال از جمعه 11اسفند برگزار می‌شود. امسال برخلاف سال‌های گذشته فراخوانی برای آثار نداده‌ایم بلکه نمایشگاه نسل نو امسال منتخب آثار 10سال گذشته است. و گزیده‌ای از آثار 40هنرمند که در 10سال گذشته آثارشان در نمایشگاه نسل نو ارائه شده در نمایشگاه امسال به نمایش درمی‌آید. 10سال است که نمایشگاه نسل نو برگزار می‌شود. هر سال برای برگزاری نمایشگاه فراخوان داده‌ایم. در هر سال گروه متفاوتی آثار را انتخاب و داوری کرده‌اند. نمایشگاه امسال گزیده 10سال گذشته نمایشگاه نسل نو است و در عین حال ارزیابی کار هیأت داوران در 10سال گذشته نیز هست. مخاطبان می‌توانند انتخاب داوران مختلف را در طول 10سال گذشته ارزیابی کنند و ببینند که هر کدام از این داوران چه آثاری را انتخاب کرده‌اند و هنرمندان سال‌های گذشته امروز در چه جایگاهی قرار دارند.
 
از میان هنرمندانی که در سال‌های گذشته آثارشان در نمایشگاه‌های نسل نو ارائه شده است کدام هنرمندان توانستند نمایشگاه‌های مستقل برگزار کنند؟
هنرمندان بسیاری هستند که توانستند بعدها نمایشگاه‌های انفرادی برگزار کنند و الان جزو چهره‌های نسل نو محسوب می‌شوند مثل شهریار احمدی، محمد اسکندری، طاهر پورحیدری و... که کارهایشان در این نمایشگاه نیز عرضه می‌شود.
 
معمولاً گالری‌داران و خریداران آثار هنری برای خریداری آثار هنرمندان جوان به نمایشگاه نسل نو می‌آیند. با توجه به اینکه آثار در نمایشگاه‌های سال‌های گذشته ارائه شده است آثار فقط برای نمایش عرضه می‌شود یا اینکه دوباره به فروش می‌رسد؟
بعضی از این آثار در اختیار مجموعه‌داران است و فقط برای نمایش عرضه می‌شود اما بقیه آثار برای فروش عرضه می‌شوند.
نمایشگاه امسال در کدام گالری برگزار می‌شود؟ آیا گالری هما میزبان آثار است یا اینکه آثار در گالری دیگری به نمایش درمی‌آید؟
 
گالری هما برگزار‌کننده نمایشگاه نسل نو است. ولی همیشه گالری‌های دیگری مثل گالری شیرین،گالری محسن، گالری آ و... نیز برای برگزاری نمایشگاه نسل نو همکاری کرده‌اند. نمایشگاه نسل نو امسال نیز مثل سال گذشته در گالری شیرین برگزار می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید