• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
شنبه 13 مهر 1398
کد مطلب : 82832
+
-

اولین دختر دوومیدانی ایران در راه اروپا

اولین دختر دوومیدانی ایران در راه اروپا

اگر فرزانه فصیحی با باشگاه پارتیزان 1945به توافق نهایی برسد، او می‌تواند نخستین زن ایرانی باشد که لژیونر می‌شود.
فصیحی دونده سرعتی ایران است که می‌خواهد سهمیه المپیک 2020 را بگیرد. یکی از مشکلات فصیحی نداشتن رقیب در ایران است به همین دلیل می‌خواهد جایی بدود که بهتر از خودش هم باشند. این خواسته او به مرحله عملی شدن رسیده است. فصیحی از باشگاه پارتیزان صربستان دعوتنامه دارد ولی برای رفتن به این کشور با مشکل روبه‌رو شده است. مدتی بود که ایران و صربستان روادیدها را حذف کرده بودند اما صربستان بعد از مدتی پشیمان شد. تعدادی از ایرانیانی که به این کشور سفر کرده بودند، آنجا ماندگار شدند و همین دلیلی شد تا صربستان سختگیری‌ها را برای پذیرش ایرانی‌ها بیشتر کند. این سختگیری در مورد فصیحی هم اعمال شده و با اینکه او دعوتنامه رسمی از باشگاه دارد و به‌عنوان قهرمان ملی ایران شناخته می‌شود، هنوز نتوانسته ویزا بگیرد.
دعوت پارتیزان از فصیحی در رسانه‌های صربستان هم بازتاب داشته. سایت موتزارت اسپرت گزارشی از این حضور منتشر کرده و از توافق نهایی باشگاه و فصیحی خبر داده است؛«یکی از بهترین دوندگان ایرانی به نام فرزانه فصیحی، دونده سرعتی به باشگاه پارتیزان 1945ملحق می‌شود. این خبر در رسانه‌های ایرانی هم منتشر شد. 2 روز پیش هم که سایت ما این خبر را اعلام کرد، توجه تعداد زیادی از مخاطبان سایت ما را به‌خود جلب کرد. خبر قطعی این است که دونده 26ساله اصفهانی قطعا به خیابان مونسک می‌آید. ما حتی تأییدیه این خبر را از باشگاه هم گرفته‌ایم.» سایت موتزارت از زبان دبیرکل باشگاه درباره این خبر توضیح داده است: «از طرف باشگاه پارتیزان 1945می‌توانم خبر پیوستن فرزانه فصیحی و ادامه تمریناتش در باشگاه‌مان را تأیید کنم.» 
این سایت توضیح داده که فصیحی با چه کسانی تمرین می‌کند:‌ «قرار است فصیحی با برادران کیانویچ و میلوش گرویچ کار کنند که بهترین دونده‌های سرعتی ما هستند و حتی ستانویچ و دراکو شانچ با او  تمرینات ویژه‌ای خواهند داشت. همه این اتفاقات به شرطی می‌افتد که مسئولان ذیربط ما ویزای اقامت کاری برای فصیحی صادر کنند.»
موتزارت اسپرت حضور فصیحی در صربستان را از دو نظر قابل توجه می‌داند:‌ «در وهله اول او نخستین دونده ایرانی خواهد بود که در یکی از باشگاه‌های اروپایی مشغول می‌شود. در وهله دوم فصیحی همانطور که در کشور خود فعالیت می‌کند، اینجا هم می‌دود و مثل گذشته در رقابت‌های بین‌المللی لباس می‌پوشد، حجاب سر دارد، پیراهن‌های آستین بلند و شلوار برتن می‌کند.» 
موتزارت از رکورد این دونده ایرانی و مقامش نوشته: «فصیحی صاحب رکورد 60متر در 7/35ثانیه بوده و مدال برنز قهرمانی داخل سالن آسیا در تهران را گرفته است. برای آنها جالب است که این خبر همزمان با مسابقات قهرمانی جهان که در دوحه قطر در حال برگزاری است، منتشر شده است.»
 

این خبر را به اشتراک بگذارید