• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
شنبه 13 مهر 1398
کد مطلب : 82687
+
-

راه‌اندازی کلینیک صنعت در استان

خبر
راه‌اندازی کلینیک صنعت در استان

رئیس اتاق بازرگانی استان البرز بر اهمیت راه‌اندازی کلینیک صنعت تاکید کرد و گفت: اتوماسیون کردن کارها برای افزایش تولید از وظایف کلینیک صنعت است.
به گزارش مهر، «رحیم‌ بنامولایی» در مراسم افتتاح کلینیک صنعت، معدن و تجارت سازمان بسیج مهندسین استان البرز، با تاکید بر اهمیت حل مشکلات موجود بر سر راه صنعت و کسب و کار، اظهار کرد: کارشناسی و شناسایی مشکلات و ارائه راهکار برای 3 قوه از وظایف اتاق بازرگانی است.
وی با اشاره به این‌که طرف‌های خارجی در گذشته توانایی‌های ایران در بخش صنعت را نمی‌شناختند و بیشتر با صنایع ‌دستی کشورمان آشنا بودند، گفت: با ورود هیأت‌های خارجی و بازدید آنها از صنایع ایران با توانایی‌های هایتک ما آشنا شدند و سعی کردیم تجارت خارجی و بازار فروش کشور را افزایش دهیم.
رئیس اتاق بازرگانی استان البرز با تاکید بر این‌که در اتاق بازرگانی البرز ارائه آموزش‌های کاربردی و راه‌اندازی مرکز تسهیل‌گری در راستای تعامل میان دانشگاه و صنعت شکل گرفته، ادامه داد: برنامه‌هایی را برای طرح‌های استارت‌آپی و دانش‌بنیان و مدیریت آنها دنبال کردیم.
بنامولایی بیان کرد: در کشور باید این نگاه ایجاد شود که دولت زیرساخت‌ها را آماده کرده و در ادامه با هدایت‌های لازم کار را به مردم بسپارد.

وی با اشاره به این‌که مشکلات امروز حاصل تصمیم‌های نادرست دیروز است، افزود: در اتاق البرز بعد از تعامل با دانشگاه، نگاه تفکر تولید بدون کارخانه شکل گرفت.
رئیس اتاق بازرگانی استان البرز با تاکید بر این‌که معتقدیم نباید امروز خام‌فروشی کنیم، گفت: استفاده از ظرفیت‌های موجود و راه‌اندازی صنایعی که مواد اولیه آن در داخل کشور وجود دارد بااهمیت است.
بنامولایی با اشاره به این‌که صنایع کشور مانند صنعت غذا و یا دارو فرمول‌های ترکیبی می‌خواهد، عنوان کرد: صنعت ما سنتی است که باید پیشرفته و علمی شود؛ این مهم توسط کلینیک صنعت و با تغییر فرایند تولید و قالب کار عملی می‌شود.
وی با تاکید بر این‌که کلینیک صنعت متناسب با نیاز کشور و سرانه مصرف ایرادها را پیدا کرده و اصلاح می‌کند، گفت: مواردی مانند اتوماسیون کردن کارها برای افزایش تولید از وظایف کلینیک صنعت است.
رئیس اتاق بازرگانی استان البرز توضیح داد: در کنار تولید بدون کارخانه، فلاحت در فراغت نیز در اتاق بازرگانی البرز مورد توجه بوده است. اعتقاد داریم برای داشتن اقتصادی که متکی به نفت نباشد باید آموزش‌های کسب و کار را از دوران کودکی در میان فرزندانمان داشته باشیم.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید