• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
پنج شنبه 11 مهر 1398
کد مطلب : 82636
+
-

جزئیات پرونده محسن لرستانی از انتشار خبر قتل او تا صدور کیفرخواست اعدام

اتهام افساد فی‌الارض برای خواننده معروف


پرونده محسن لرستانی، خواننده معروف محلی که به اتهام اعمال منافی عفت بازداشت شده بود، با صدور کیفرخواست افساد فی‌الارض به دادگاه انقلاب ارسال شد. به گزارش همشهری، از اوایل هفته جاری اخبار مختلفی درباره یک خواننده محلی معروف به نام محسن لرستانی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد. خبرهایی که برخی از آنها از به قتل رسیدن وی در زندان حکایت داشت و برخی دیگر نیز صدور حکم اعدام برای او. حالا اما سیدکاظم حسینی، وکیل متهم پرونده در گفت‌وگو با همشهری از جزئیات پرونده این جوان خواننده و نحوه بازداشت او می‌گوید.


در روزهای گذشته خبرهای مختلفی درباره موکلتان منتشر شد. منشا این خبرها چه بود؟
روز سه‌شنبه، خانواده محسن لرستانی برای پیگیری پرونده او به دفتر بنده مراجعه کرده بودند اما درست یک ساعت پس از رفتن آنها بود که خبرهایی درباره قتل موکلم منتشر شد. این خبرها در شبکه‌ها و کانال‌هایی دست به ‌دست شد که منتسب به برخی افراد بود که شناخته شده‌اند و وقتی شایعه قتل جدی شد، موکلم از زندان تماس گرفت و خواست که پرونده‌اش را رسانه‌ای و شایعه قتل او را تکذیب کنم.
موکلتان از کی در زندان به سر می‌برد؟
اسفند سال گذشته، زمانی که او به همراه مادرش در خانه‌شان در سعادت‌آباد تهران بودند، مأموران به مقابل خانه رفته و او را بازداشت کردند که صورتجلسه آن و اظهارات مادر وی نیز موجود است.
مگر چه جرمی مرتکب شده بود؟
موکلم به جرم اعمال منافی عفت بازداشت شده است. حال آنکه اصلا شاکی خصوصی ندارد و او را صرفا به استناد چت‌های خصوصی‌اش بازداشت کرده‌اند.
اگر شاکی خصوصی ندارد، چطور تحت تعقیب قرار گرفته است؟
در این پرونده که اساس آن اعمال منافی عفت است، موکل بنده متهم ردیف دوم است. در حقیقت متهم ردیف اول فرد دیگری است که او را هم دستگیر کرده‌اند و پس از دستگیری او، ناخواسته پای موکل بنده نیز به پرونده کشیده شده و وی صرفا به‌خاطر چت‌های خصوصی که داشته بازداشت شده است.
پرونده متهم ردیف اول در چه مرحله‌ای است؟
برای او نیز همانند موکل من کیفرخواست افسادفی‌الارض صادر و پرونده به شعبه 28دادگاه انقلاب فرستاده شده است. حال آنکه مجازات چنین اتهام سنگینی اعدام است. این در حالی است که مطابق با ماده 102قانون آیین دادرسی کیفری، انجام هرگونه تعقیب و تحقیق در جرائم منافی عفت ممنوع است و پرسش از هیچ فردی در این خصوص مجاز نیست، مگر در مواردی که جرم در مرئی و منظر عام واقع شده و یا دارای شاکی یا به عنف یا سازمان یافته باشد که در این صورت، تعقیب و تحقیق فقط در محدوده شکایت و یا اوضاع و احوال مشهود توسط مقام قضایی انجام می‌شود. موکل بنده نیز هیچ شاکی خصوصی ندارد و جرمی در منظر عام انجام نداده و تنها به استناد چت‌های خصوصی‌اش بازداشت شده است.
کیفرخواست در کدام دادسرا صادر شده؟
دادسرای امنیت اخلاقی تهران و پرونده به دادگاه انقلاب ارجاع شده اما هنوز برای جلسه محاکمه تعیین وقت نشده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید