• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
چهار شنبه 10 مهر 1398
کد مطلب : 82553
+
-

مسیر طولانی تهران برای تبدیل به مقصد گردشگران

حسن خلیل‌آبادی،  رئیس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورا:


رسالت پنجمین دوره از شورای شهر تهران، ری و تجریش توسعه شهر بر محوریت فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی است و گردشگری هم به‌عنوان یکی از محرکه‌های اصلی پیشرفت اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در جوامع بشری شناخته می‌شود.
امروزه گردشگری به عنوان دومین صنعت رو به رشد دنیا مطرح است که سهم زیادی در اقتصاد جهانی دارد و روزبه‌روز بر اهمیت آن افزوده می‌شود. شعار روز جهانی گردشگری امسال «گردشگری و اشتغال، آینده‌ای بهتر برای همگان» است که گویای اهمیت این صنعت بر اشتغال است. تحولات اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی، رشد و پیشرفت تکنولوژی، افزایش امید به زندگی و کاهش نرخ بیکاری در قرن21 با گردشگرپذیر‌بودن شهرها مرتبط است؛ چراکه صنعت گردشگری علاوه بر تبادل فرهنگ‌ها، در سایه ثبات سیاسی بدون تنش رشد می‌کند و اقتصاد پایدار را رقم می‌زند. تهران با داشتن جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی، طبیعی و شهری فراوان نتوانسته است در جلب گردشگر داخلی و خارجی به‌عنوان یک مقصد، موفق عمل کند. اما به هر حال امید است تا پایان شورای پنجم شکوفایی و رونق گردشگری پایتخت را شاهد باشیم و با کمک هم، تهران را به مقصدی برای گردشگران تبدیل کنیم.
 
   حمایت و همراهی، مهم‌ترین پیام برای سالمندان است
محسن هاشمی رفسنجانی، رئیس شورای اسلامی شهر تهران:
سالمندی، یکی از دوره‌های لذتبخش زندگی هر انسانی می‌تواند باشد درصورتــی‌کـه زمینه‌های ‌‌جسمی و روحی این دوره به‌صورت مناسبی فراهم شده باشد. با افزایش سن متوسط ایرانیان در دهه‌های اخیر به نزدیک 80سال، به‌خصوص در بانوان، سپری‌کردن حدود 2دهه زندگی در سالمندی نیاز به توجه و حمایت بیشتری از جامعه دارد. این حمایت در حوزه‌های مختلفی نظیر تغذیه، سلامت و درمان، تامین معیشت و حمایت‌های معنوی و فرهنگی باید ایجاد شود تا سالمندان پس از عمری تلاش و خدمت، با بحران‌های مختلف مادی و روحی مواجه نشوند. متأسفانه در شرایط سخت اقتصادی اخیر، بیشترین فشار اقتصادی به سالمندان و بازنشستگان وارد می‌شود؛ چرا‌که هزینه‌های این گروه از جامعه که دارای فرزندان بزرگ دانشجو یا فارغ‌التحصیل فاقد شغل و درگیر بیماری و مراقبت‌های پزشکی هستند، نسبت به سایر اقشار بیشتر و درآمد آنها کمتر شده است. ضمن تبریک به مناسبت روز سالمند به حدود 12هزار بازنشسته مدیریت شهری تهران و خانواده‌های این عزیزان، مهم‌ترین پیامی که سالمند باید از جامعه به‌ویژه مسئولان دریافت کند، احساس قدرشناسی، حمایت و همراهی به پاس یک عمر خدمت و زحمت صادقانه در محل کار و خانه است.

این خبر را به اشتراک بگذارید