• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 10 مهر 1398
کد مطلب : 82435
+
-

پایان طرح پایش ارتباطی 2060 روستای گیلان

مخابرات
پایان طرح پایش ارتباطی 2060 روستای گیلان

 مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان از پایان طرح پایش وضعیت ارتباطی 2060 روستای بالای 20 خانوار استان خبر داد. به گزارش ایسنا «فرزاد توکلی» اظهار کرد: این طرح برای ارزیابی وضعیت ارتباطی این روستاها و با همکاری کارشناسان واحدهای تابعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان انجام و اطلاعات حاصل برای تحلیل و بررسی به واحدهای مربوط فرستاده شد. 

هدف از اجرای این طرح به‌روزرسانی شاخص‌های حوزه ICT در روستاهاست.وی افزود: بررسی میزان دسترسی روستاییان به خدمات گوناگون در این حوزه و برنامه‌‌ریزی برای کاهش شکاف دیجیتالی بین شهرها و روستاها با سنجش شاخص‌هایی همچون درصد پوشش تلفن همراه، به تفکیک اپراتور اول و دوم انجام می‌شود. با توجه به شرایط اقلیمی استان و قرار داشتن تعداد قابل ملاحظه‌ای از روستاهای استان در مناطق کوهستانی و صعب‌العبور، برنامه‌‌ریزی مناسبی برای این پایش انجام شد و این طرح همزمان با جدول برنامه‌‌ریزی پیش از مدت زمان قانونی به پایان رسید.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان اظهار کرد: صحت این اطلاعات بسیار با اهمیت و در برنامه‌‌ریزی و تصمیم‌گیری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای توسعه و کاهش شکاف دیجیتالی بین شهرها و روستاها در آینده نزدیک مورد نیاز است. این طرح که از 22 تیر سال جاری آغاز شد 10 روز زودتر از موعد مقرر به پایان رسید.

این خبر را به اشتراک بگذارید