• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
چهار شنبه 10 مهر 1398
کد مطلب : 82433
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/ZlER
+
-

تهیه نقشه راه مقابله با سیل در لاهیجان

اخبار شمال
تهیه نقشه راه مقابله با سیل در لاهیجان

شهردار لاهیجان از آماده شدن نقشه راه مقابله با سیل در شهر لاهیجان خبر داد. به گزارش برنا «مسعود کاظمی» در جلسه ستاد مدیریت بحران این شهرستان گفت: برخلاف سال‌های گذشته که با نخستین باران شاهد آبگرفتگی خیابان‌ها بودیم، با پیگیری و تلاش پرسنل شهرداری مشکل آبگرفتگی‌ شهر حل شد و پس از بارندگی شدید اخیر در هیچ یک از خیابان‌های لاهیجان آبگرفتگی رخ نداده است. 30 میلیارد تومان اعتبار برای لایروبی رودخانه‌ها همزمان با سفر رئیس‌‌جمهوری به لاهیجان اختصاص یافت که با این اعتبار همه نهرهای این شهرستان لایروبی شده است.

وی با تقدیر از تلاش پرسنل شهرداری هنگام بحران بیان کرد: نقشه پهنه‌بندی خطر سیلاب در لاهیجان آماده شده و اولویت‌بندی مناطق بحرانی نیز مشخص است. پرسنل شهرداری نیز آمادگی لازم برای کمک به مردم در مواقع بحرانی را دارند.شهردار لاهیجان به عملیات پل‌سازی در میدان گیل اشاره کرد و گفت: با توجه به این‌که ساخت این پل در فصل پربارش ادامه دارد و آبراه‌های منطقه تا حدودی مسدود شده، ممکن است در این میدان هنگام بارندگی‌های شدید با مشکل مواجه شویم که مدیریت این وضعیت نیازمند برنامه‌‌ریزی درست است.

شهردار لاهیجان با اشاره به حضور همیشگی گروه آفرود لاهیجان خواستار به‌کار‌گیری امکانات و تجهیزات همه ادارات شهرستان در مواقع بحران توسط ستاد بحران شد. کاظمی با اشاره به دیواره‌سازی رودخانه لاهیجان در خیابان حافظ توسط شهرداری بیان کرد: با توجه به این‌که حفاظت از رودخانه‌ها به عهده آب منطقه‌ای است، این سازمان همکاری لازم را با مجموعه شهرداری نداشت.

این خبر را به اشتراک بگذارید