• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
چهار شنبه 10 مهر 1398
کد مطلب : 82420
+
-

نان را به نرخ روز بخورید

 بیژن نوروز مقدم  _ رئیس اتحادیه نانوایان سنتی تهران

نانوایان ملزم به نصب نرخ متحدالشکل تدوین شده توسط اتحادیه به‌نحوی هستند که به راحتی در محل رؤیت مشتریان و بازرسان قرار داشته باشد.
    نرخ نان برای نانوایی‌های یارانه‌ای و نیمه‌یارانه‌ای(آزادپز قبلی) به‌صورت جداگانه و رنگ و شکل مختلف تدوین و ابلاغ شده است. به‌نحوی که نرخ نامه نانوایی‌های یارانه‌ای‌پز با رنگ سبز و نرخ انواع نان نیمه‌یارانه‌ای و سفارشی با رنگ زرد به نانوایی‌های آزادپز قبلی ابلاغ می‌شود.
     اصلاح و یکسان‌سازی‌ نرخ‌های انواع نان سنتی ضمن کاهش احتمال تخلفات کم‌فروشی و عرضه چند‌نرخی، امکان نظارت و برخورد بهتر بازرسان با واحدهای صنفی متخلف را فراهم می‌کند.
    سهم تخلفات قیمت و عرضه نان در واحدهای صنفی آزادپز قبلی به‌دلیل نداشتن نرخ مصوب و عرضه نان با قیمت‌های متفاوت در مناطق جغرافیایی تهران بیشتر از نانوایی‌های سنتی یارانه‌ای‌پز بوده است اما اکنون با ارائه آرد نیمه‌دولتی به این واحدها و تعیین نرخ، وزن چانه خمیر و وزن نان حتی برای انواع نان سفارشی عرضه شده در این واحدها، امکان تخلفات مذکور کاهش یافته است.
    توجه داشته باشید که اصلاح نرخ نان با افزایش بازرسی‌ دستگاه‌های نظارتی، اتحادیه صنفی ،مردم و البته همکاری واحدهای صنفی نانوایی محقق خواهد شد.
    با اصلاح نرخ نان، نظارت ویژه بر بازار نان از 7مهر‌ماه به‌مدت 15روز در دستور کار بازرسان سازمان صمت، اصناف، سازمان حمایت و اتحادیه نانوایان قرار گرفته و بازرسان مذکور با هرگونه تخلف نانوایی‌ها در تولید و عرضه نان برخورد خواهند کرد.
   علاوه بر نظارت بازرسان، مردم نیز می‌توانند شکایت‌های خود را در زمینه قیمت و کیفیت نان به بازرسان مذکور منتقل کرده یا از طریق تماس با اتحادیه نانوایان سنتی تهران با شماره تلفن 77503313 یا شماره تلفن 124 به سازمان حمایت مصرف‌کنندگان اعلام کنند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید