• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 10 مهر 1398
کد مطلب : 82411
+
-

تولید ۱۱ هزار تن پیله بادام‌ زمینی در آستانه‌اشرفیه

در استان
تولید ۱۱ هزار تن پیله بادام‌ زمینی در آستانه‌اشرفیه

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آستانه‌اشرفیه از افزایش ۱۰ درصدی تولید بادام‌زمینی در این شهرستان و تولید 11 هزار تن پیله بادام‌زمینی خبر داد. به گزارش فارس «حمید سلیمانی» با بیان این‌که آستانه‌اشرفیه ظرفیت خوبی برای کاشت بادام‌ زمینی دارد، اظهار کرد: آب‌، هوا و خاک مناسب از مهم‌ترین عوامل برای افزایش کیفیت بادام‌ زمینی هستند. آستانه‌اشرفیه به دلیل وجود رودخانه سفیدرود خاک بسیار خوبی دارد و کیفیت بادام زمینی در این شهرستان به همین دلیل بسیار خوب است.

وی با اشاره به افزایش مساحت زمین‌های زیر کشت بادام در آستانه‌‌اشرفیه بیان کرد: گستره زمین زیر کشت بادام در سال گذشته 2500 هکتار بود که این میزان در سال زراعی جاری به 2580 هکتار رسید. کشت بادام یکی از شغل‌های مهم مردم این شهرستان است. این مسئول ادامه داد: این شهرستان یکی از قطب‌های تولید بادام‌ زمینی در کشور است. به ‌طوری ‌که مردم در باغچه‌های پیرامون خانه‌های روستایی خود نیز آن را می‌کارند.مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آستانه‌اشرفیه از برداشت 98 درصدی بادام در این شهرستان خبر داد و با تاکید بر لزوم توجه کشاورزان به مکانیزه شدن کشت بادام گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های جهاد کشاورزی شهرستان افزایش کیفیت بادام در آستانه‌اشرفیه است.

 برای انجام این کار باید عملکرد کیفی تولید بادام در باغ‌ها را افزایش داد و تولید بادام‌زمینی را مکانیزه کرد.سلیمانی لازمه رشد اقتصادی منطقه را توجه به گسترش کشت و فراوری بادام ‌زمینی در این شهرستان عنوان کرد و افزود: 90 درصد فراوری بادام در آستانه‌‌اشرفیه انجام می‌شود که توجه به آن و تولید محصولات جانبی بادام‌ زمینی ‌مانند کره بادام، روغن بادام و بادام‌سوخته سود بسیار زیادی نصیب بادام‌کاران می‌کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید