• پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 1 ذی القعده 1445
  • 2024 May 09
چهار شنبه 10 مهر 1398
کد مطلب : 82329
+
-

وقوع سالانه 4 هزار آتش‌سوزی در یزد

سرپرست آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یزد با بیان این‌که سالانه 4 هزار حریق در یزد رخ می‌دهد، گفت: سرانه تعداد حوادث و آتش‌سوزی در شهر یزد نسبت به میانگین کشوری بسیار بالا است.
به گزارش ایسنا، «سیدمحمد میرجلیلی» در جریان دیدار با آیت‌الله «محمدرضا ناصری یزدی» نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه یزد، اظهار کرد: استاندارد حوادث برای یک شهر 500 تا 600 هزار نفری در دنیا، حدود 300 تا 400 حادثه است.
وی با اشاره به جمعیت 600 هزار نفری شهر یزد، افزود: متاسفانه با بررسی‌های به عمل آمده، سرانه تعداد حوادث و آتش‌سوزی در شهر یزد نسبت به میانگین بسیار بالا است.
سرپرست آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یزد با بیان این‌که افزایش تعداد حوادث به طور طبیعی با افزایش خسارات و مصدومیت‌ها روبه‌رو است، گفت: این موضوع نیازمند کار فرهنگی و تلاش در راستای آگاه‌سازی مردم نسبت به حوادث و راهکارهای جلوگیری از وقوع آن است. میرجلیلی تصریح کرد: حضور در این حوزه و ارائه آموزش‌های لازم به مردم را یکی از وظایف خود می‌دانیم و همان‌طور که در حوزه سخت‌افزاری در سال گذشته اقدامات بسیار خوبی در یزد انجام شد، امیدواریم در این حوزه هم بتوانیم حضور تاثیرگذار و قوی داشته باشیم. سرپرست آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یزد با بیان این‌که زمان رسیدن آتش‌نشانی به محل حادثه بستگی به این دارد که در چه منطقه‌ای رخ دهد گفت: در مناطق مرکزی شهر که ترافیک زیادی به‌ویژه در ساعات بعد از ظهر وجود دارد یا در ایام عید که گردشگر در شهر زیاد است ممکن است نیروهای ما نتوانند به موقع به محل برسند و امکان ایجاد بحران وجود دارد.
وی افزود: در چنین مواقعی حتی اگر 20 یا 30 ایستگاه داشته باشیم طبیعتا نمی‌توانیم پوشش مناسبی برای اتفاق حریق و رفع مشکلاتی که در حیطه وظایفمان قرار دارد داشته باشیم. میرجلیلی تصریح کرد: رفع این موضوع نیازمند آن است که مجموعه دستگاه‌هایی که در حوزه برنامه‌ریزی مدیریت شهری مسئولیت دارند، در این حوزه به دستگاه‌های امدادی کمک کنند و مسیر اختصاصی برای این موارد در نظر بگیرند.

این خبر را به اشتراک بگذارید