• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 9 مهر 1398
کد مطلب : 82236
+
-

در حاشیه سیاست

توکلی: همه آنهایی که در مجلس هستند آدم‌اند؟
احمد توکلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتقاد از عملکرد مجلس دهم و بدرفتاری نمایندگان گفت: اصلاح‌طلب‌ها در تهران نمی‌توانستند ۳۰نفر را در لیست بگذارند که سرشان به تن‌شان بیارزد؟ وی در پاسخ به این سؤال که آیا این جمله پناهیان که گفته «مجلس، آدم باش» توهین است یا خیر، به اعتمادآنلاین گفت: من از شما می‌پرسم؛ همه آنهایی که در مجلس هستند آدم‌اند؟ من نمی‌گویم پناهیان حرف بدی نزده، اما آسمان که به زمین نیامده است. ما اگر برای دیگران مته به خشخاش بگذاریم، کسانی پیدا می‌شوند و مته به خشخاش ما می‌گذارند. ما بی‌رحم شویم، به ما هم بی‌رحمی شده است. آقای پناهیان یک آخوند پرسروصدای انقلابی است، که به هر حال یک حرفی زده که مناسب شأن منبر نبوده اما آسمان که به زمین نیامده این همه قیل و قال می‌کنند.

 روایت شریعتمداری از امتیاز ترامپ به جمهوری اسلامی 
حسین شریعتمداری درباره تصمیم اخیر ترامپ که ورود مقامات ارشد ایران و وابستگان آنها را به آمریکا ممنوع کرده است، گفت: ترامپ بی‌آنکه بخواهد و یا بداند، با این تصمیم خود گام بزرگی به نفع جمهوری اسلامی ایران برداشته است. به گزارش فارس، مدیر مسئول کیهان توضیح داد: حضور وابستگان این مقامات در آمریکا یکی از پدیده‌های خسارت‌باری است که با آن روبه‌رو هستیم و حالا که مسئولان خودمان تا‌کنون برای پیشگیری از آن اقدامی نکرده‌اند، ممنوعیت ورود آنان از سوی ترامپ را باید یک‌امتیاز به نفع جمهوری اسلامی تلقی کرد.

 بردن فرزندان مسئولان به انگلیس نابودکننده است
سردار مرتضی میریان، رئیس اداره زمینی عملیات کل سپاه با اشاره به تهدیدهای نظامی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی دشمن گفت: بردن فرزندان مسئولان ما و منطقه به انگلستان و امثالهم و تربیت آنها برای آینده اداره سیاسی کشور؛ تهدید‌های مبنایی هستند و می‌توانند کشور را نابود کنند و ما باید خود را برای همه تهدیدها آماده کنیم.(باشگاه خبرنگاران جوان)


 الله‌کرم: در یک لحظه می‌توانیم ۳۵۰۰ آمریکایی را اسیر بگیریم
حسین الله‌کرم، عضو شورای مرکزی انصار حزب‌الله به نامه‌نیوز گفت: امروز ترامپ می‌بیند با یک ایران به مساحت یک‌میلیون و 648هزار کیلومترمربع مواجه نیست بلکه با ۸میلیون کیلومترمربع روبه‌روست؛ بنابراین اگر به لحاظ نظامی و امنیتی بخواهد ضربه‌ای در این منطقه به ایران وارد کند باید هزینه زیادی بدهد. ‌الله‌کرم همچنین گفت: امروز مقر ۳۵۰۰نظامی آمریکایی در شمال کربلا در محاصره حشد الشعبی است. اگر آمریکایی‌ها بخواهند به ایران ضربه‌ای بزنند جریان مقاومت در یک آن قادر است ۳۵۰۰نظامی آمریکایی را اسیر بگیرد.

 کربلای 4، عملیات اصلی بود
سردار مرتضی قربانی، مشاور عالی فرماندهی کل سپاه در گفت‌وگویی با خبرآنلاین درباره عملیات کربلای4 در سال65 گفت: تمام امکانات ارتش عراق و آمریکا و منافقین بسیج شده و عملیات ما را کشف کرده بودند. کشف آن هم به این دلیل بود که ما از مناطق باز اهواز می‌آمدیم، زیر برد ماهواره‌ها، آواکس‌ها، عکس‌های هوایی و جاسوس‌ها بودیم و عملیات لو رفت. ما هم مطلع نشدیم که لو رفته‌ایم و عملیات را انجام دادیم. خیلی از خطوط را هم گرفتیم؛ اما به آن هدف اولیه نرسیدیم و صبح همان شب اول دستور داده شد که به عقب برگردید. عملیات یک عملیات اصلی بود.  سال گذشته اظهارات محسن رضایی فرمانده وقت سپاه درباره عملیات کربلای4 حاشیه‌های زیادی به‌دنبال داشت؛ رضایی در یادداشتی نوشته بود: «با عملیات کربلای4 به دشمن وانمود کردیم که عملیات سالانه ما تنها همین بوده است. 10روز بعد در همان نقطه و در زمانی که نیروهای ارتش بعثی به مرخصی رفته بودند، عملیات کربلای5 را انجام دادیم.» به نوشته رضایی، عملیات کربلای4 برای فریب دشمن انجام شده بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید